Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 19961 til 19980 af 31756
-
Adgangsgivinde fag dumpet??
ForumindlægHej. Jeg skal op i kemi b niveau mandag og regner med at dumpe, da jeg er yderst dårlig. Jeg vil gerne ind på medicin hvor kemi b er påkrævet. Er der nogen der ved, om jeg kan komme ind selvom jeg er dumpet kemi b (som jo er adgangsgivende)? Det skal lige siges, at jeg udover det stadig har snittet. -
Rente
ForumindlægHej jeg har vedhæftet opgavenindholdet. er det korrekt beregnet: 984,33*1,025^5 = 1113,079? Tak på forhånd:) -
Ret simpel opgave! Men kan ik!
ForumindlægHej , det her er den nemmeste opgave jeg nogensinde har fået. Den lyder sådan her: Skriv de fem næste tal i talfølgen? 1, 8, 27, 64. Jeg ved godt nu tænker mange af jer:" ej, en idiot/dum," men jeg har prøvet alle metoder, addition, Subtraktion, Multiplikation, og Division. Men jeg ka... -
Et mærkeligt spørgsmål
ForumindlægHvis 0/1 = 0 for 1 går op i 0 er lig 0. Hvis 1/0 = ∞ for 0 går op i 1 er lig ∞. MEN .. hvad er 0/0 = ? Jeg ved det er et udefineret svar. Men hvorfor? -
Hjælp til reducering af ligning
ForumindlægSelvom der er lockout er jeg en fligtig pige som stadig gerne vil lære noget. Så jeg er igang med noget reducer og jeg har en jeg gerne vil have hjælp til. 5*3x-2*4x+3*2x-5*2x Gerne beskriv hvordan i gør! ^^ Mange tak på forhånd! -
Eksamensspørgsmål omkring cos og sin i retvinklede trekanter
ForumindlægHej alle! Jeg er som mange andre ved at forberede til eksamen, men er stødt på et spørgsmål, som jeg ikke rigtig forstår.. Det lyder på "Redegør for definitionen af sinus, cosinus og tangens ved brug af enhedscirklen. Forklar endvidere, hvordan disse andvendes på en retvinklet trekant.&qu... -
En der vil oversætte noget, skal nok hjælpe jer med et eller andet fag,kan bare ikk tysk :D
ForumindlægHelga og werner har tidligere været arbejder. nu er det blevet pensionister. de har haft et hus og har idag en lejlighed. huset var blevet for stort. sønnen var først mekaniker, så blev han værkfører. dattern havde været ekspeditrice,men nu er hun blever lærerinde -
Bevis topunktsformlen for en potensiel udvikling
Forumindlæghej ville bare høre om der var nogle der ved hvordan man beviser topunktsformlen for en potensiel udvikling?? ved hvad topunktsformlen er men hvordan man beviser den for en potensiel udkvikling for er jeg meget i tvivl om! -
akut hjælp
ForumindlægHej jeg ville spørger om det var muligt at en sød sjæl herinde ville være hjælpende med at starte mig igang med hele opgave 1 - er nemlig gået helt i stå :/ håber jeg høre fra jer :) -
Højere snit?
ForumindlægHej. Jeg kunne så godt tænke mig at komme ind på psykologi i Århus, men snittet skal dog være ret højt for at være sikret en plads. Mit spørgsmål er, om man kan tage enkeltfag på f.eks. VUC for at gøre gennemsnittet fra HHX højere? -
Hjælp
ForumindlægTo funktioner F og f er bestemt ved F(x)=-5(x+5) e^(-0,2x) og f(x)=xe^(-0,2x) Gør rede for, at F er en stamfunktion til f, og bestem ∫(∨0)(^30) f(x)dx. I det følgende betragtes et koordinatsystem med enheden 1 cm på begge akser. Formen af det indre af en karaffel fremkommer ved en drejn... -
To funktioner er givet ved... (uden hjælpemidler)
ForumindlægTo funktioner er givet ved: f(x)= x+200 og g(x)=-3x+600 Bestem førstekordinaten til skæringspunktet mellem graferne for de to funktioner. Hvordan hulen gør jeg det uden hjælpemidler?? -
Nulpunkter for f'(x)
ForumindlægJeg har lidt problemer med at finde nulpunkter for f'(x) for denne funktion: f(x)=(2-4x^2)*e^x jeg har differentieret funktionen og fået: f'(x) = (2-4x^2 )*e^x-8x*e^x Jeg skal nu finde monotoniforhold og ekstrema, men jeg har problemer med at finde nulpunkter. Jeg håber der er nogen de... -
AT EKSAMEN MIN SYNOPSIS DÅRLIG!? HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg skal (uheldigvis) op i AT her om en uges tid, dog grundet dette års AT-emne er jeg lidt på spanden, for ikke at sige meget.. Jeg har skrevet om Reformisme - Socialdemokratiets opstående i DK, hvor mit "videnskabelige" gennembrud er Gimleprogrammet, Socialdemokratiets første partipro... -
Stx - komme ind.
ForumindlægHej alle. Jeg er lidt forvirret, for min lærer og vejleder, siger at man skal have 7 i snit, for at komme ind på Stx - og andre siger bare man skal bestå folkeskolen, hvad er jeres mening med at komme ind :) ? For jeg vil virkelig ind på det gymnasium På forhånd tak! - Marcus -
Mat
Forumindlægse billedet og hjælp plzzz -
Eulers metode til numerisk løsning af differentialligning
ForumindlægHej SP Jeg sidder her og læser om eulers metode til numerisk løsning af differentialligninger, samt hvordan det bruges til at danne SIR-modeller. Er der nogen der kan forklare mig hvordan pokker man finde alfa og gamma. Er det noget man kan udregne, eller skal man finde det på nettet, ift. den e... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg er for ung til at være på forummet, kun 13 år. Jeg skal nok forlade forummet efter. Men jeg måtte nød til at spørge om noget, fordi det er noget jeg har skændtes en lille smule med min matematiklære om. Det hander om Sandsynlighedsrening. Fx: Hvis man har 3 kugler i en kasse, de 2 af dem er ... -
2 låger 36 forskellige måder
ForumindlægNogen der kan hjælpe med hvordan beregningen skal se ud? Tobias åbner 2 låger helt tilfældigt. a) Gør rede for, at Tobias kan vælge de 2 låger på 36 forskellige måder. -
Linjen l skærer cirklen C i to punkter A og B - hvordan?
ForumindlægHejsa! Har virkelig brug for hjælp til opgave C. Nogle der ved hvordan man gør?
