Søgning på: psykologi c eksamen noter. Resultater: 19961 til 19980 af 101533
-
Matematik - toppunkt
ForumindlægHej.Da jeg lige har været syg, er jeg gået glip af undervisning i toppunktet af parabler. Min lærer har givet følgende opgave: Toppunkt for parablen med ligningen y = A*x^2+B*x+C er giver ved formlen. (-B / 2A ,-D / 4A hvor D=B2 - 4*A*C Jeg håber at nogle kan give mig en vejledning til at ud... -
hjælp med udregning
ForumindlægA shopkeeper uses these formulae to calculate the total cost when customers pay by monthly instalments. d = 0.2C C = d + 24m C is the total cost in pounds. d is the deposit in pounds. m is the monthly instalment is pounds. The total cost of a sofa is £600 Work out the value of m. -
Opgave 3.093(differential)
ForumindlægJeg har en funktion fc(x)=c*exp(-x)+exp(x), hvor c er et tal. Jeg skal nu finde for hvilke værdier af c, hvor grafen fc(x) er voksende. Dette betyder at fc'(x)>0 fc'(x)=-c*exp(-x)+exp(x) hermed bliver uligheden: -c*exp(-x)+exp(x)>0 <=> exp(2x)>c Herfra kan jeg simpelthen ... -
sinusrelationen
Forumindlægjeg har en vilkårligtrekanten, hvor jeg kender a, A og B a = 3 A = 30o B = 80o jeg skal beregne b, c og C har fået b til 5,91 ved at bruge sinusrelationen : (sin80*3)/sin30 = b = 5,91 men hvordan beregner jeg c og C ? jeg kender jo hverken siden c eller vinklen C, så kan ikke lige gennemsku... -
Isoléring
ForumindlægHej. Jeg er kommet i klemme i en opgave, der handler om isoléring. Jeg skal isolere hver af størrelserne b, c, e, p og q i ligningen: ab + c(d - e)=p(q - r) Jeg har prøvet at isolere b sådan: b=(p(q - r) -c(d-e))/a Er det rigtigt, eller har jeg misforstået opgaven fuldstændigt? Og hvordan iso... -
Engelsk rettelse pleace
ForumindlægHejsa...Jef ville lige høre, om der var nogle, der gad rette mit engelske resume igennem. Man overser tit nogle fejl, når man selv har lavet det :O) Ville blive RIGTIG glad, hvis nogle gad...På forhånd tak.Summary:The short story is about how a huge church in Conn is divided into to parts. On the... -
Bestemmelse af CH3COOh i eddike
ForumindlægJeg er 2. stx'er og har fået en rapport for. Problemet er, at jeg ik har været der den dag, hvor den blev forklaret. Det har resulteret i, at jeg nu sidder her og ikke rigtig kan besvare nogle spørgsmål. Derfor håber jeg, at der er nogle der kan hjælpe mig. Her er de ting der blev udleveret f... -
AT - Darwin og evolutionsteori
ForumindlægHej Jeg sidder nu her og forbereder mig til den mundtlige AT eksamen, som jeg skal op til på onsdag. Emnet er Darwin og fagkombinationen er Biologi (B)og Religion(C). Nogle, der har nogle ideer til metoder udover den naturvidenskabelige metode -induktiv. Og er der ikke en mere specifik metode udo... -
Faglige krav i England.
ForumindlægHejsa, Jeg har siddet og overvejet, at tage en BSc i Neuroscience i England på Queen Mary University of London. Jeg kan dog ikke helt forstå de entry requirements der bliver bedt om. Det er således: "A-levels: Typically ABB or above at A2 level from three subjects, including at least a ... -
Oversætningshjæælp
ForumindlægHey.. Jeg er ikk den aller bedste til engelsk, og derfor ville jeg høre om der var nogen der gad oversætte denne her tekst rimeligt ordret fra Engelsk til Dansk:Perhaps one of the most interesting words in the English language today is the word ‘Fuck’. Out of all the English words that begin with... -
Matematik....HJÆLP!
Forumindlæghej..jeg kan ikke rigtig find ud af disse opgaver..plz hjælp.. nogen der lige gider hjælpe? den første opgave er opgave 6a, som ses her:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/1999/9984.pdfdet andet opgave er: man kan ikke rigtig se figuren på denne side, og jeg kan ik find en anden side,... -
Dårlige karakterer (???)
ForumindlægHej til jer her på SP jeg aflsuttede 1g idag, og vi fik selvfølgelig vores årskarakter på de aflsuttende fag samt viden i hvad vi skulle op i. jeg skal ikke op til nogen eksamen i år. Problemet ligger i at jeg har i begge mine aflsuttende fag - samfundsfag og drama - fået karakteren 4. Jeg gide... -
Faglige mål Teknologi A
ForumindlægHEJ Jeg er i den situation at jeg skal op i teknologi A eksamen meget snart, men jeg synes ikke rigtig, at jeg kan finde de faglige må,l jeg skal udfylde ved selve eksamen. Så jeg håber der er en flink person derude der har disse faglige mål for teknologi A eksamen liggende og kan hjæ... -
Matematik prøve - Hjælp søges
ForumindlægHej alle der ude , jeg skal have en matematik prøve på mandag den indeholder : . I skal finde den årlige ydelse på et annuitetslån, den gennemsnitlige rente, undersøge en andengradsfunktion, finde nulpunkter og fortegnsvariation og til sidst en ulighed. Er der nogle som har noter om de ti... -
1 sætnings rettelse
ForumindlægAs a muslim girl, I think it's okay to marrie within a different culture, but not outside the religion, because first of all my parents wouldn't accept it and from family experience I have seen that many problebs will come. -
Tage året om på universitet
ForumindlægHej Jeg har foreløbigt læst på en univeristetsuddannelse..den varer 5 år og nu allerede efter mit 2 år kan jeg se at jeg kommer til at tage året om fordi jeg har dumpet nogle eksamener. Det er efter min mening det slemmeste der kunne ske...og jeg er ret forvirret, fordi de fleste siger at ka... -
Oversættelse!
ForumindlægHjælp- Oversæt Hvis vi sammenligner Obama med Martin Luther King som i 60’erne prædikede lige rettigheder for sorte og hvide, valgte man dengang at skyde den sorte mand hvor mand i dag i USA valgte at gøre ham til præsident. Dette viser tydeligt den forandring som er sket i USA igennem ... -
cirkelligning ud fra tangens
ForumindlægI et koordinatsystem er en linie l bestemt ved ligningen 3x+y+12=0 Bestem en ligning for den cirkel, der har centrum i C(2,2) og som tangerer l. den er uden hælpemidler, og jeg kan simpelthen ikke huske hvordan man gør.. please hjælp! -
diff. ligninger løsninger
Forumindlægfinde c i disse løsninger:1) y=ce^kx2)y=(b/a)+ce^-ax3)y=((b/a)/(1+ce^-bx))4)y=M/(1+ce^-aMx)?? hjælp -
Vektorer...?
ForumindlægI en plan er givet tre vektorer a, b og c, hvor b=c-a , |a|=5 , |c|=3 og a*c=0 a) Beregn længden af vektoren b. b) Beregn vinklen mellem vektor b og vektor c. Håber nogle kloge hoveder kan give mig nogle hints til en løsning af opgaverne. På forhånd tak!
