Tysk

Jenseits der Stille

06. marts 2006 af sdj (Slettet)
Hej! Nogen der vil rette de værste fejl i min stil??
Og hvis nogen evt. har læst eller set Jenseits der Stille, må i meget gerne komme med et bud på en afslutning! Eller bare lige kort fortælle hvordan den ender!
Håber nogen vil hjælpe!

Svar #1
06. marts 2006 af sdj (Slettet)

Hov! Glemte hel at få stilen med:P

Lara er enebarn og står mellem to verdner, den døve og den hørende. Hun er kun 10 år og skal hjælpe sine døve forældre, men ikke altid oversætter Lara korrekt. Så bliver Martin vred. Desuden har hun problemer i skolen. Lara læser ikke godt, måske fordi hun ikke kann øve med sine forældre.
Lara eksker musik og da det bliver jul får hun en klarinette Clarssa. Men det skaber kun flere problemer, fordi Martin er døv og ikke kan høre musikken. Han synes at Lara skulle blive bedre i skolen i stedet. Forholdet mellem martin og Lara er i det hele taget ikke særligt godt.
Clarissa lærer Lara at spille klarinette og hun er god til det.
Lara bliver ældre og besværlighederne begynder. Derfor flytte Lara til Berlin for at spille klarinette. I Berlin bor hun hos Clarissa. Lara begynder i skole og hun har det rigtig sjovt med Clarissa. Men en dag da Lara kommer hjem, fortæller Clarissas mand, Gregor, at Laras mor, Kai, er død. Martin mener at det er Laras skyld, hvilket Lara er dybt uenig i og bliver meget vred.
Lara rejser tilbage til Berlin, hvor hun ser Clarissa sammen med en anden mand. Lara bliver derfor meget vred.



Lara ist Einzelkind und ist zehn Jahre alt. Sie steht zwischen zwei Welten, der TAUBEN Taube und der Hörenden und soll ihren tauben Eltern helfen, aber nicht immer übersetzt Lara alles im Sinne ihrer Eltern. Dann Martin wird böse. Außerdem hat sie Probleme in der Schule. Lara liest nicht gut, vielleicht weil sie nicht mit ihren Eltern üben kann.
Lara liebt Musik und zu Weihnachten gibt Clarissa Lara eine Klarinette. Aber dies gibt nur mehr Probleme, weil Martin taub ist und nicht die Musik hören kann. Er möchte lieber, dass Lara besser in der Schule werden würde. Das Verhältnis zwischen Lara und Martin ist besonders nicht gut.
Clarissa lehrt Lara, Klarinette zu spielen und sie spielt sehr gut.
Lara wird älter und die Schwierigkeiten fangen an. Deshalb fährt Lara nach Berlin, um Klarinette zu spielen. In Berlin wohnt sie bei Clarissa. Lara beginnt in der Schule und sie hat viel Spaß mit Clarissa. eines Tages als Lara nach hause kommt, erzählt Clarissas Mann, Gregor, dass Laras Mutter, Kai, tot ist. Martin meint dass Lara daran schuld ist. Das findet Lara nicht korrekt und wird sehr sauer.
Lara fährt zurück nach Berlin, aber in einem Cafe siehst sie Clarissa mit einem andren Mann. Dann wird Lara sehr sauer

Brugbart svar (0)

Svar #2
06. marts 2006 af danielruhmann (Slettet)

in einem Cafe SIEHT sie C.

zwei Welten, der TAUBEN Taube und der Hörenden --> zwei Welten, einer tauben und einer hörenden Welt und...

Men altså.. Jeg har jo allerede rettet den en gang for dig... Så det er lidt overflødigt, at du smider den herop igen.

Svar #3
06. marts 2006 af sdj (Slettet)

#Hehe, du sagde faktisk selv at det var gået MEGET hurtigt og at din computer var lige ved at gå ud osv. Derfor skulle jeg ligge en rettet version herud, hvorefter du ville rette den igen:P

Men mange tak for hjælpen!!

Brugbart svar (0)

Svar #4
06. marts 2006 af danielruhmann (Slettet)

Jæs, men din tekst: "Nogen der vil rette de værste fejl i min stil??" er vel så lidt misvisende.

Angående en slutning på historien, så har du vel selv bogen? eller set filmen?

Ellers er der mange andre elever, der har skrevet samme opgave. Søg under opgaver, hvor du helt sikkert finder disse opgaver.

Daniel

Skriv et svar til: Jenseits der Stille

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.