Biologi

Udvikling diabetes tilfælde.

27. marts 2014 af muller95 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej, 

Jeg er ved at skrive en opgave om diabetes 2, og skal der i komme ind på, hvorfor det er at diabetes tilfælde er blevet meget mere hyppige med årende? 

Jeg tænkte at det kunne have noget med det senmoderne samfund at gøre(mindre motion og usund mad). 

Ved ikke om jeg er helt forkert på den og hvis der er noget om det jeg siger, kan jeg ikke finde nogle kilder der bekræfter det. 

Håber i kan hjælpe!! og gerne hurtigt, da opgaven snart skal afleveres :-) 

Brugbart svar (0)

Svar #1
27. marts 2014 af Dulugtergrimt (Slettet)

Der er en helt klar korrelation mellem overvægt og diabetes mellitus type 2 (DM2). Den stigende fedme, som en konsekvens af dårlig motion og dét, at fed mad oftest er billigst og især lettest at have med at gøre, har gjort DM2 til en kæmpe trussel mod sundheden i den vestlige verden. 

Det kan godt være svært at finde kilder på, at det er mindre motion og fed mad, der giver DM2. Istedet bør du kigge på fedme som årsag til sygdommen, og derefter på årsagerne til, at mange mennesker i vesten er decideret fede. Jeg tror det vil være nemmere for dig på den måde.

Svar #2
27. marts 2014 af muller95 (Slettet)

Det tror jeg at du har ret i, tak! :-) 

Skriv et svar til: Udvikling diabetes tilfælde.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.