Matematik

Løse ligning

30. april 2014 af ranimukerji (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej :)

Kan nogle hjælpe med opgaven vedhæftede

skal jeg bruge udrtykket d=b^2-4ac, og jeg ved at der skal være en løsning, så d=0.

0=(-3)^2-4*2*k

Skal jeg isolere k?

Vedhæftet fil: Opgave.png

Brugbart svar (0)

Svar #1
30. april 2014 af mathon

                  Ja - isoler k.

                    


Skriv et svar til: Løse ligning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.