Matematik
matematiske diagrammer i excel
Jeg har lavet nogle diagrammer i excel, som jeg skal indsætte i Word. Her er det jo enormt smart, at når man indsætter dem i Word, at de så automatisk opdateres, hvis man laver ændringer i dem i Excel. Det er dog virkelig usmart, at det er umuligt at ændre diagrammets størrelse i Worddokumentet uden at ændre forholdet mellem højde og bredde i diagrammet. Vælges i stedet Indsæt speciel -> Indsæt som bitmap eller billede kan man uden problemer ændre diagrammets størrelse uden det ændrer forholdet mellem højde og bredde i diagrammet. Til gengæld opdateres diagrammet ikke længere, når det ændres i Excel. Kan det virkelig passe, at det ikke er muligt at indsætte diagrammer, så de dels opdateres automatisk OG kan forstørres/formindskes i Word uden det ændrer forholdet mellem højde og bredde?
Svar #1
26. maj 2014 af c_aastrup
Hejsa...
Der er ingen løsning med excel og word til det du magler. LaTeX kombineret R ville kunne løse det :-)
Svar #2
26. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)
Jeg har nu ingen problemer med at ændre størrelsen af et sådant diagram fra Excel i Word ved at trække det til den ønskede størrelse.
Svar #3
26. maj 2014 af c_aastrup
Men du kan ikke sikre at højde/bredde-foholdet er konstant for et Excel-objekt som du kan for et billede i Word.
Hvis man kan leve med ikke at kunne kontrollere de, så er det vel ok.
Svar #4
04. juni 2014 af jyden90 (Slettet)
Nej, det er netop det, man ikke kan. Besynderligt at det ikke er muligt...
Skriv et svar til: matematiske diagrammer i excel
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.