Fysik
fra mm^6 til m?
Hej
jeg skal skrive en værdi ind i et program hvor jeg angivet alle mine værdier i meter.
Jeg sidder nu med en værdi på 17.8*10^9 mm^6.
hvordan får jeg den til at passe med mine andre værdier som er angivet i meter?
Svar #5
10. december 2014 af larsenlottesen (Slettet)
lel. Da jeg postede mit svar, stod der 17.9mm *10^6 ''hvordan får jeg den til at passe med mine andre værdier som er angivet i meter?'' Også skrev jeg divider den angivne værdi med 100.
Altså for den angivne værdi blev til meter.
Titlen blev også på mystisk vis ændret ^^
#4 vrøvl? næppe, vid før du beskylder folk for at vrøvle.
Det er nærmere fejl fra din side, vær sikker på det du starter med står rigtigt.
Svar #6
10. december 2014 af teamwork (Slettet)
#5 Jeg har ikke ændret hverken i titlen eller i indlægget. Du har måske kigget forkert
Svar #7
10. december 2014 af larsenlottesen (Slettet)
Så er der vel snart en tur til synlæge tid! Syn er sandelig en gave. Måske får jeg brug for et par stærke læsebriller
Svar #8
10. december 2014 af Andersen11 (Slettet)
Kvadratiske kubikmillimeter. Det er ikke ret meget længere væk end m1/2 .
Svar #9
10. december 2014 af OliverGlue (Slettet)
#5 Mener du ikke 1000, eller hvad forstår jeg ikke, snakker vi ikke om millimeter og meter?
Svar #10
10. december 2014 af SuneChr
# 8
Eller måske, kubiske kvadratmillimetre?
Tror, at nisserne spøger her.
Svar #12
11. december 2014 af Heptan
Kvadratrod
Kvadratroden til et tal x skrives som √x , og er det ikke negative tal t, som tilfredsstiller ligningen t2 = x. For alle ikke-negative tal x er t et reelt tal.
Kvadrattal
Kvadrattal betegner et helt tal opløftet i anden potens (ganget med sig selv én gang).
Kvadrattallet er et tal opløftet i anden potens, eller de tal man kan tage kvadratroden af uden at få et decimaltal.
Areal
En kvadratmeter (symbol: m²) svarer til arealet af et kvadrat med en sidelængde på en meter. På tilsvarende vis kan afledes kvadratcentimeter (symbol: cm²), et kvadrat med sidelængde på en centimeter (dvs. 1/10.000 m²), kvadratkilometer (symbol: km², 1 million m²) osv.
Volumen
En kubikmeter (symbol m³) svarer til volumenet af en kubus (terning) med en sidelængde på én meter. På tilsvarende vis kan afledes kubikdecimeter (symbol: dm³, 1/1000 m³, svarende til én liter), kubikcentimeter (symbol: cm³, 1/1.000.000 m³, svarende til én milliliter) osv.

Andre nyttige sammenhænge

(frit fra wikipedia)
Skriv et svar til: fra mm^6 til m?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.