Matematik
Løs ligning
Jeg har aldrig fattet ligning. Hvor isolér man x fra denne ligning? 
Jeg er selv kommet frem til en resultat, men den ser lidt mærkelig ud. Plz gøre det trin for trin.
Svar #1
13. januar 2015 af Heptan
Gør brug af regnereglerne til at isolere x. Det er, plus, minus, gange og dividere.
Der er mange måder at isolere x på. Her er en af dem.
Dividér med x (på begge sider, og alle led selvfølgelig!), træk 1 fra, gang med -1, dividér med den nye venstreside og gang med x.
Svar #2
13. januar 2015 af Therk
#0Jeg har aldrig fattet ligning. Hvor isolér man x fra denne ligning?
Jeg er selv kommet frem til en resultat, men den ser lidt mærkelig ud. Plz gøre det trin for trin.
Skriv dine udregninger op, så kan vi hjælpe dig med at finde din(e) (eventuelle) fejl.
Svar #3
13. januar 2015 af Yuiii (Slettet)
Altså jeg har gjort det på denne måde:
13kx-m=x-8m
13kx-x=9m
x(13-1)=9m/k
x=(9m/k)/(13-1)
Er det HELT forkert? :(
Svar #6
13. januar 2015 af Heptan
13kx-m=x-8m
Det er ikke den ligning du har skrevet i trådstart? Der skal (måske?) ikke være noget m, eller skal der? Hmm...
Skriv et svar til: Løs ligning
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.

