Biologi
Hormornes indvirkning hos mænd og sædceller
I en undersøgelse af hormoners indvirkning på mænds sædproduktion indgav man testosteron gennem syv måneder til en gruppe frivillige raske unge mænd. I perioder fik de endvidere indgivet FSH og LH. Figur 1 viser resultaterne.
Mænds sædproduktion kan desuden påvirkes af østrogen og en række østrogenlignende stoffer.
a. Analyser figur 1 og forklar samspillet mellem de angivne hormoner og mellem hormonerne og sædproduktionen.
b. Giv forslag til hvilke ændringer der kan ske i sædproduktionen hos manden, hvis han udsættes for østrogen eller østrogen-lignende stoffer.Giv forslag til hvilke ændringer der kan ske i sædproduktionen hos manden, hvis han udsættes for østrogen eller østrogen-lignende stoffer.

Er der en der kan hjælpe mig denne her opgave. Som jeg kan se bliver sædkvaliteten forrringet, på nær af testoteron, der stiger den og bliver stabil. de ander falder, men så er det jeg ikke forstå hvorfor der kommer det der hop i midten, hvorfor stiger den kort en periode.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Skriv et svar til: Hormornes indvirkning hos mænd og sædceller
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.