Matematik

Råd

20. december 2015 af lokpæø (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, dette er et spørgsmål jeg muligvis skal fremlægge imorgen til mundlig eksamen. Ved I hvordan jeg kan redegøre for løsninger til en differeentialligning? Jeg mener, tror I at jeg skall gennemgå ALLE løsninger for diferentialligninger?

Skærmbillede 2015-12-20 kl. 15.52.22.png

Brugbart svar (1)

Svar #1
20. december 2015 af peter lind

Jeg vil foreslå, at du holder dig til en bestemt metode som for eks. panserformlen eller separation af variable. Du kan komme med et konkret eksempel og for det eksempel skal du finde den fuldstændige løsning. Ved brug af panserformlen eller separation af variable kommer der en integrationskonstant. I den forbindelse vil det være naturligt at du kommer ind på den fuldstændige løsning

Svar #2
20. december 2015 af lokpæø (Slettet)

Jeg har fået af vide at får 12 minutter. Så hvis jeg fx. gerne vil fortælle om panserformelen, kan jeg bare nøjes med at sige følgende:

Derefter måske komme med et eksempel. 
Herefter fortælle om første ordens differentialligninger.
Og til sidst komme med et bevis.

Brugbart svar (1)

Svar #3
20. december 2015 af peter lind

Jeg vil foreslå, at du beviser panserformlen. Derefter kommer du med et eksempel. Du når næppe mere. Hvis du vil ind på første ordens differentialligninger, synes jeg du hellere skal gøre det i starten hvor du nævner de differentialligninger som panserformlen kan løse som et eksempel

Svar #4
20. december 2015 af lokpæø (Slettet)

Okay, så jeg skal først fortælle om første ordens differentialligninger og dernæst gøre det andet.

Skriv et svar til: Råd

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.