Matematik

Afgangsprøve i færdighedsregning og problemregning i næste uge

26. april 2016 af TYLAD (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej Studieportalen.

Jeg skal op i Matematisk problemløsning - med hjælpmidler tirsdag den 3. maj og op i Matematiske færdigheder - digitalt uden hjælpemidler mandag d. 9 maj. Så begge matematik prøver er inden for 1-2 ugers tid og desuden glemte jeg at nævne at jeg går i niende klasse og vil gerne slutte af med nogen gode karaktere her i den sidste tid, så ville lige høre om i kunne hjælpe mig med disse to prøver til at scorere end bedre karaktere end normalt. Normalt plejer jeg at ligger på et 4 tal i begge prøver. Alt hjælp vedrørederne de to prøver er virkelig værdsat!

Tak på forhånd - TYLAD


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. april 2016 af Studentos

Problemløsning: 

Brug alle de cas-værktøjer (wordmat osv.) som du har til rådighed. Bruger du f.eks. wordmat, så kan du bruge dens trekantsberegner, hvis du støder på sådan en opgave. 

Færdighedsregning: 

Læs godt op på stoffet. Er du superhurtig i at gange/dividere i hånden, så er det et plus. Er du i tvivl omkring enheder osv., så er det noget du højst sandsynligt vil støde på, og skal have tjek på. 

Til sidst: 

Prøv, om du kan finde nogle gamle eksamenssæt. Opgaverne ligner som regel hinanden.  

OBS! Selvfølgelig vil du også støde på arealberegninger m.m. (Formlerne står typisk angivet i færdighedsregningen) 


Skriv et svar til: Afgangsprøve i færdighedsregning og problemregning i næste uge

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.