Kemi
redoxreaktioner og en redegørelse af redoxreaktioner udefra afstemt reaktion
Jeg har brug for hjælp til begge opgaver i det vedhæftede fil.
Opgave 2. omkring redegørelse af redoxredoxreaktioner har jeg virkelig svært ved at forstå, og vil være rigtig taknemmelig for alt hjælp og forklaring.
Mange tak
Svar #3
28. august 2016 af HFNU (Slettet)
Det er det som handler om redoxreaktioner......
Spørgsmålet om det er en redoxreaktion og det andet spørgsmål jeg gerne vil bede om hjælp ti
Svar #6
28. august 2016 af Skaljeglavedinelektier
I relation til #5 er der faktisk tale om et korresponderende syre-basepar, hvilket muligvis er interessant i forhold til dit tidligere spørgsmål.
Svar #7
28. august 2016 af mathon
< basisk >
.
op ned antal
C 2 1
Ag 1 2
afstemning af op- og nedgange:

afstemning af ladning:

afstemning af hydrogen:

Svar #8
28. august 2016 af HFNU (Slettet)
Mange tak for alt hjælp og den vedhæftede fil, jeg synes den vedhæftede fil hjælper rigtigt meget til at forstå OT
I svar # 7 må jeg så gerne spørger dig hvad R betyder ? altså hvad står det for.
Er det reaktanterne på venstre sider som afgiver elektroner til reaktanterne på højre?
C oxideres ?
bliver Ag reduceret
Svar #9
29. august 2016 af HFNU (Slettet)
Det jeg mener er hvor meget bliver C oxideret med og hvor meget bliver Ag reduceret med.
Svar #11
29. august 2016 af mathon
R betyder et radikal = molekyldel, som ingen indflydelse har på reaktionen

Svar #12
01. september 2016 af HFNU (Slettet)
Jeg kigger lige på det hele igen. 1000 tak for alt hjælp og råd. Det er jeg virkelig meget taknemmelig for
Skriv et svar til: redoxreaktioner og en redegørelse af redoxreaktioner udefra afstemt reaktion
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.

oxideres
reduceres

oxideres 2 trin pr atom
reduceres 1 trin pr ion