Biologi

Se vedhæftede fil med spørgsmål

02. september 2016 af princess1967 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hvad og hvordan

Vedhæftet fil: Biologi.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. september 2016 af Skaljeglavedinelektier

Jeg er ikke den store ekspert i emnet, og jeg kan ikke love for kvaliteten af mine svar (desværre), da det ikke har været mit store interesseområde, selvom det nok bliver det snart, for det er meget spændende. 

1) Hypothalamus, en del af vores hjerne, står for reguleringen af vores appetit. Vores appetit bliver blandt andet reguleret af forskellige neuroner, særligt serotonin. Gennem blandt andet vagusnerven og hypothalamus kan man mærke sult. Nucleus accumbens er den del af hjernen, der koordinerer neurotransmittere, opioider og det endocannabinoide system til at kontrollere din spisning. Forskellige hormoner som leptin spiller også en rolle, da det er måden hvorpå hypothalamus mærker ydre stimuli. Det biologiske ur stimulerer også sult. 

Jeg er næsten 100 % sikker på, at det overstående er for svært til, at det kan bruges, og fordi der er udeladt en masse. Jeg er sikker på, at der er en anden måde i skal gribe opgaven an på. Den skal måske besvares på en helt anden måde. Denne side burde kunne give dig en lidt lettere forståelse af det. Siden støttes af Europa-Kommisionen: http://www.eufic.org/article/en/artid/what-makes-us-feel-full/.

2) Mit bedste bud ville være, det der hedder: Specific dynamic action. Wikipedia har en artikel omkring det: https://en.wikipedia.org/wiki/Specific_dynamic_action

3) Jeg tror godt, du selv kan svare på det her spørgsmål ved brug af internettet eller dine bøger. 

Håber det hjælper bare en lille smule. Jeg nævner dog igen, at jeg ikke er sikker på, at opgaven skal bevares, som jeg har gjort her i relation til 1). 

Skriv et svar til: Se vedhæftede fil med spørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.