Kemi
Opgaver Histonhaler
Nogen, der kan hjælpe mig med opgaven med histonhaler? I kan finde opgaven på nettet, jeg ved ikke hvordan man indsætter billede...
1. Angiv de aminosyresekvenser, der svarer til de to viste genetiske koder, og argumentér for hvilken af de to RNA-sekvenser, der sandsynligvis koder for en histonhale.
2. Redegør for at LSD1 katalyserer en redoxreaktion.
3. Angiv, hvilke typer bindinger der er repræsenteret ved de stiplede linjer i figur 3.
Svar #1
21. september 2016 af Skaljeglavedinelektier
Kan du ikke give et link til opgaverne, så er du sikker på, at du også får rigtige svar?
Prøv også at give dine egne svar først, eller bare dine tanker omkring opgaverne.
Svar #2
Jeg har fundet PDF'en med bioteknologi opgaverne. Jeg kan godt hjælpe dig med dem, men kom med dine egne bud først. Det er lektiehjælp.
Svar #3
21. september 2016 af kathrine1111 (Slettet)
Mine tanker:
1. ingen anelse.
2. Lsd er en forkortelse for det kemisk fremstillede stof Lyserg-Syre-Diethylamid.
3. ionbindinger og hydrogenbindinger
4. forstår jeg ikk..
SPørgsmål 4: 4. Forklar, hvilken betydning polaritetsforholdene i LSD1's aktive område, vist i figur 3, har for bindingen af histonhalen.
Svar #4
1. Brug den genetiske kode og brug informationen om lysin, og at histoner er basiske proteiner. Du kan muligvis også bruge information, du får efter at have bestemt aminosyresekvensen.
2. Prøv at udregn oxidationstallene for mono-methyl lysin og for den demethyleret form. Udregn også oxidationstallene for coenzymet FAD. FAD indgår desuden i mange redoxrekationer - dette kan ikke bruges som direkte argumentation, men det kan bruges som en underbyggelse.
3. Der er en hydrogenbinding samt en ionbinding. Prøv selv at finde ud af hvad der hører til hvor.
Svar #5
#3 Der er ikke tale om det psykedeliske stof LSD men om enzymet LSD1 (lysin-specific-demethylase-1), som opgaven også nævner. Navnet på stoffet LSD er næppe en redegørelse for, at enzymet LSD1 katalyserer en redoxreaktion.
Skriv et svar til: Opgaver Histonhaler
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.