Fysik
høj densitet = høj vægt
Jeg er i gang med at skrive om isoleringsmaterialer, hvor stenuld har en densitet på 20 - 200 kg/m3, mens at isoleringsskum har en densitet på 30 - 100 kg/m3.
kan man så godt ud fra disse informationer sige at isoleringsskum vejer mindre pga dens lave densitet og er dermed lettere at håndtere?
Svar #1
12. oktober 2016 af peter lind
Den vejer mindre, hvis den har samme rumfang; men altså også kun hvis der er tale om samme rumfang.
Svar #2
12. oktober 2016 af Capion1
Intervallet for skummet er indeholdt i intervallet for stenuld, så det kommer jo lidt an på, hvilke værdier i intervallerne man benytter.
Svar #3
Ligger stenuld i intervallet [30 , 100] , skulle det være hip som hap.
Svar #4
Med antagelsen om, at med lav densitet følger let håndterbarhed, kan vi lave et skema:
densitet håndterbarhed
stenuld skum
20 - 30 let
30 - 100 enten eller
100 - 200 let
Svar #6
13. oktober 2016 af Capion1
Vælg en vilkårlig densitet indenfor hver af de tre intervaller der er nævnt i skemaet.
Afgør nu om det er stenuld eller skum, som pr. m3 vejer mindst og dermed er lettest at arbejde med.
Svar #7
15. oktober 2016 af jantand
Ud fra informationerne kan du ikke sige noget somhelst.
Det kan ikke være den måde opgaven er stillet på.
Der må være nogle flere informationer.
Jeg har arbejdet meget med både glasuld og stenuld. Jeg kan oplyse at det er bedre at arbejde med stenuld, da det irritere huden mindre. Vægten betyder ikke noget den er næsten den samme for den enkelt bat/måtte
Skriv et svar til: høj densitet = høj vægt
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.