Kemi

Fehlings prøve

26. oktober 2017 af Jb123 - Niveau: B-niveau

Hej, jeg har lavet et forsøg med Fehlings prøve, hvor vi også har fået disse efterbehandlings spg til. Jeg er meget i tvivl og tror ikke rigtigt jeg har forstået det. Derfor kunne jeg godt tænke mig hjælp til besvarelse af efterbehandlingsspg'ene. Alt er i vedhæftet Word dokument.

Vedhæftet fil: hjælp.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
26. oktober 2017 af umolich

Den første del om hvorvidt Fehlings væske er blevet reduceret eller ej, bør være lige til - hvis den er blå er der ikke sket nogen reaktion.

Den anden del skal du tegne strukturformlerne - de kan let findes i din bog eller på nettet.

Det tredje spørgsmål kan du så konkludere noget om hvad æble/vindruer indeholder. 


Svar #2
26. oktober 2017 af Jb123

Okay godt, så til 1. vil det sige at alle er blevet reduceret undtagen i glas 4? 

Til den tredje skal det siges at vi kun brugte æble og ikke vindruer.. Men jeg ved æbler indeholder kulhydrater og antioxidanter? Men forstår ikke en sammenhæng ud af det?


Svar #3
26. oktober 2017 af Jb123

Og UNDSKYLD har glemt at vedhæfte resultater som passer til efterbehandlingspg 4 og 5... De er her!! Dem vil jeg også gerne have hjælp til

Vedhæftet fil:hjælp 2.docx

Skriv et svar til: Fehlings prøve

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.