Fysik

Kan simpelthen ikke komme igang med denne. Kan i hjælpe?

21. november 2017 af Henning123456789 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående
Noget der kan hjælpe med denne opgave? ??

Brugbart svar (0)

Svar #1
21. november 2017 af swpply (Slettet)


Brugbart svar (0)

Svar #2
21. november 2017 af swpply (Slettet)

(a) Det tager i alt stigen 90 sekunder (1.5 minuter) at rottere de 60°. Det oplyses at i løbet af de første 15° stiger vinkel hastigheden jævnt (dvs. ω'(t) = α), hvorefter denne bliver konstant (dvs. ω(t) = ω0).

Hvorfor, for 0 ≤ θ ≤ 15°:

                                                      ω(t) = α*t

For 15° ≤ θ ≤ 60°:

                                                      ω(t) = ω0.

..............

Du kan altid integere en ydeligere gang, sætte oplysingerne ind og udtrykke t0 (hvor t0 er tiden for hvilken θ(t0) = 15°) ved de andre størrelser.


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. november 2017 af swpply (Slettet)

\theta(t) = \left\{\begin{aligned} &\frac{5}{432}\cdot t^2,\ \ \ \ 0\leq t\leq 36 \\ &\frac{5}{6}\cdot t - 15,\ 36\leq t\leq 90 \end{aligned}\right.,

hvor θ(t) er vinklen stigen laver med vandret til tiden t. Hvorfor inkelhastigheden er givet som:

\omega(t) = \left\{\begin{aligned} &\frac{5}{216}\cdot t^2,\ 0\leq t\leq 36 \\ &\frac{5}{6},\ \ \ \ \ \ \ \ 36\leq t\leq 90 \end{aligned}\right..


Brugbart svar (0)

Svar #4
30. december 2019 af Juscharff17

Hej , jeg har præcis den samme eksamensopgave, og kan ikke finde ud af hvordan man laver det. Hvis du har fået svar på den opgave , kunne du muligvis sende til mig ?


Brugbart svar (0)

Svar #5
30. november 2022 af Villa1605

Hej, kan se det er den eksamensopgave jeg også bakser med her nogle år senere, hvis du har løst den vil du så muligvis kunne hjælpe mig med den?:)


Skriv et svar til: Kan simpelthen ikke komme igang med denne. Kan i hjælpe?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.