Matematik
find definitionsmængden
Hej
Jeg skal finde Dm(f) for f(x) =
Dm(f) = R
Er dette korrekt?
Svar #2
09. februar 2018 af Mathias7878
Hvis du går ind på siden wolframalpha.com og skriver din funktion ind, kan du se, hvad definitionsmængden for din funktion er, dvs. du kan bruge hjemmesiden som en "facitliste".
Svar #3
09. februar 2018 af petbau
Tak :-)
Kan du også hjælpe mig med denne?
Det er en flad linje, som skærer y- aksen i 1. Jeg har en forklaring på definitionsmængde, der lyder: ved en funktion f med definitionsmængden Dm(f) forstås en forskrift, der til ethvert x i Dm(f), knytter netop et tal f(x), der kaldes funktionsværdien af x.
Hvis jeg har forstået det, så er der til ethvert x i ikke netop et tal i f(x), da det er det samme tal hele tiden i f(x). Er svaret så: Dm(f) = Ø ??
På forhånd tak
Svar #4
Dvs. x må være alle reelle tal udover -8, fordi hvis x = -8, står der 0/0 og den går ikke.
Svar #6
Det er alle tiders med din hjælp , ikke mindst symbolab og wolframalpha.com. Så kan jeg hjælpe mig selv og se, hvor der er forståelsesproblemer, for nogle gange gætter jeg, mao. så har jeg ikke forstået lektien
Svar #8
Din ser mere overbevisende ud (det er ikke let, når man ikke kan finde back-slash på sit tastatur)
Svar #9
Du skal trykke Alt Gr (den ved siden af spacebaren) og så trykke den der knap, hvor man laver < (knappen ved siden af z). (dvs hold Alt Gr nede og tryk på den anden knap samtidigt for at lave backslash) \ \ \ \ \
Skriv et svar til: find definitionsmængden
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.