Matematik
R studio
Svar #1
06. september 2018 af MatHFlærer
https://cran.r-project.org/doc/contrib/Horton+Pruim+Kaplan_MOSAIC-StudentGuide.pdf
Svar #2
06. september 2018 af Mie12345678 (Slettet)
Svar #3
06. september 2018 af Brusebad (Slettet)
Der er flere måde at gøre det på og de afhænger alle af hvordan dit datasæt ser ud. Så, hvordan ser dit datasæt ud og har du fået loaded det?
Svar #5
Svar #6
Det ser umiddelbart ud som om, at du har loaded datasættet uden header. Hvilken kommando har du brugt for at loade datasættet?
Svar #8
Jep, bedre. Nu ved jeg ikke præcist hvad dine variable betyder, men hvis vi nu siger at:
- male: 1 hvis det er en mand 0 hvis det er en kvinde
så kan du f.eks. tælle antallet af kvinder i datasættet med
sum(Mydata$male == 0)
For det andet spørgsmål er der brug for lidt mere information om dine variable. Er cigs antal røget cigaretter i en given periode? I såfald hvilken periode. Hvordan ser man om en person har været gravid i denne periode (hvor en mand er gravid ved at have gjort en kvinde gravid)?
Svar #10
Jeg kender ikke dit datasæt men hvis du bliver spurgt om hvor mange observationer der er kvinder så bør en af dine variable / kolonner indeholde information om denne række (observation) er en kvinde. Så vidt jeg kan se, så har du ikke nogen variable der hedder woman, men du har en der hedder male med hvad der ser ud til at være værdisættet 0 og 1 hvor jeg gætter på, at 1 svarer til at man har observeret en mand og 0 svarer til at man ikke har obseveret en mand. Hvis ellers dette er rigtigt og vi antager at man i denne analyse enten er en mand eller en kvinde, så kan du finde antallet af kvinder i dit datasæt ved at se på hvor mange der ikke er mænd.
Svar #12
Du kigger på hvor mange der er 0. F.eks. med
Mydata$male == 0
så får du en lang vektor ud med FALSE, TRUE, FALSE ... osv. hvor der er FALSE hvis rækken havde male = 1 og true hvis rækken havde male = 0.
hvis du så tager sum(Mydata$male == 0) så konverteres FALSE til 0 og TRUE til 1 og du får antallet af ikke mænd.
Men har du ikke en beskrivelse af de forskellige variable?
Svar #15
Svar #18
07. september 2018 af Brusebad (Slettet)
Ok. Som sagt så kender jeg ikke dit datasæt. Hvis du vil have hjælp må du finde ud af hvad de forskellige variable betyder.