Kemi

Side 2 - Bestemmelse af hastighedskonstant og ordre af reaktion.

Brugbart svar (0)

Svar #21
18. september 2018 af mathon2 (Slettet)

#19

Begge måder er vel ækvivalente.

Det er vel også det jeg skriver, men at man blot oftest laver lineær regression fremfor en eksponentiel udvikling


Brugbart svar (0)

Svar #22
18. september 2018 af swpply (Slettet)

#11

Der er tale om en første ordens reaktion, og hastigskonstanten svarer til hældningen

NEJ, reaktionshastigheden v er givet ved hældningen (gange -1), dvs

                                        v = -\frac{d}{dt}C(t)

Hastigskonstanten (for en 1st ordens reaktion) er givet ved reaktionshastigheden delt med den aktuel koncentration, dvs

                                       v = -k\cdot C(t)

idet at koncentrationen for en 1st ordens reaktion aftager eksponentielt.


Brugbart svar (3)

Svar #23
18. september 2018 af mathon2 (Slettet)


Brugbart svar (0)

Svar #24
18. september 2018 af swpply (Slettet)

Svar #13 og #20 giver dig løsningen til dit problem.


Brugbart svar (1)

Svar #25
18. september 2018 af mathon2 (Slettet)

Slettet

Brugbart svar (2)

Svar #26
18. september 2018 af mathon2 (Slettet)

Svar #15 og #23 giver dig en lige så god løsning til dit problem, hvis ikke bedre.


Brugbart svar (0)

Svar #27
18. september 2018 af swpply (Slettet)

#23

For en fyldestgørende besvarelse bør der stadig nævnes at der eksisterer en ligefrempropotionalitet imellem absorbans og den aktuel koncentration.  


Brugbart svar (1)

Svar #28
18. september 2018 af swpply (Slettet)

#25
#24

Du er virkelig underlig

Undskyld, det er virkeligt en umoden påstand at ytre sig.


Brugbart svar (2)

Svar #29
18. september 2018 af mathon2 (Slettet)

#27

For en fyldestgørende besvarelse bær der stadig nævnes er eksisterer en ligefrempropotionalitet imellem absorbans og den aktuel koncentration.  

Nej, det BØR der ikke.


Brugbart svar (0)

Svar #30
18. september 2018 af swpply (Slettet)

#29
#27

For en fyldestgørende besvarelse bær der stadig nævnes er eksisterer en ligefrempropotionalitet imellem absorbans og den aktuel koncentration.  

Nej, det BØR der ikke.

Det er ved Gud at der gør. Du kan ikke sammenligne æbler og pære uden først at etablere at der også er en sammenhæng imellem æbler og pære.


Brugbart svar (0)

Svar #31
18. september 2018 af mathon2 (Slettet)

#30

Hvornår går det op for dig, at begge metoder er korrekte, og dermed også giver samme svar?


Svar #32
18. september 2018 af sansas

Mange tak for jeres gode of fyldstgørende svar til mit spørgsmål, men jeg vil være enig med Mathon her, da vi benytter os mest af lineær regaression, da det er lidt nemmere at arbejde med. Begge metoder er korrekte, men som studerende må man se, hvad der er nemmest og hurtigst at arbejde med. 


Brugbart svar (0)

Svar #33
18. september 2018 af swpply (Slettet)

#32

Mange tak for jeres gode of fyldstgørende svar til mit spørgsmål, men jeg vil være enig med Mathon her, da vi benytter os mest af lineær regaression, da det er lidt nemmere at arbejde med. Begge metoder er korrekte, men som studerende må man se, hvad der er nemmest og hurtigst at arbejde med. 

Godt at høre at du serra9444 har fundet frem til svaret på denne opgave.

God studielyst :-)


Brugbart svar (0)

Svar #34
18. september 2018 af mathon2 (Slettet)

#32

Mange tak for jeres gode of fyldstgørende svar til mit spørgsmål, men jeg vil være enig med Mathon her, da vi benytter os mest af lineær regaression, da det er lidt nemmere at arbejde med. Begge metoder er korrekte, men som studerende må man se, hvad der er nemmest og hurtigst at arbejde med. 

Det var så lidt, serra9444 :)


Forrige 1 2 Næste

Skriv et svar til: Bestemmelse af hastighedskonstant og ordre af reaktion.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.