Kemi

Hvordan opskriver man bruttoprocessen i fgl. opgave?

31. oktober 2018 af sansas - Niveau: Universitet/Videregående

Mit spørgesmål er vedhæftet her: https://imgur.com/a/Sbcy7j7

Hvordan skriver man bruttoprocssen? Hvad er fremgangsmåden, så jeg kan løse lignende opgaver i fremtiden. Endeligt hvad hedder denne type af opgave, hvis man skal søge på videoer på youtube? 

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. november 2018 af mathon


Brugbart svar (1)

Svar #2
01. november 2018 af mathon

2.
                           \small \small 2\, Ag^+\, _{\textit{(aq)}}\; +\; H_2\, _{\textit{(g)}}\; \longrightarrow \; 2\, Ag\, _{\textit{(s)}}\; +\;2\, H^+\, _{\textit{(aq)}}


Svar #3
01. november 2018 af sansas

HVordan kom du frem til det? Hvad skal man starte på at kigge på?

I følge deres facit står der: 1/2 H2(g)+Ag+(aq)-->H+(aq)+Ag(s)


Brugbart svar (1)

Svar #4
01. november 2018 af mathon

ganger du 
                           \small \small 2\, Ag^+\, _{\textit{(aq)}}\; +\; H_2\, _{\textit{(g)}}\; \longrightarrow \; 2\, Ag\, _{\textit{(s)}}\; +\;2\, H^+\, _{\textit{(aq)}}     igennem
med \small \tfrac{1}{2} får du

                           \small Ag^+\, _{\textit{(aq)}}\; +\; \tfrac{1}{2}H_2\, _{\textit{(g)}}\; \longrightarrow \; Ag\, _{\textit{(s)}}\; +\; H^+\, _{\textit{(aq)}}

men oftest anvender man hele koefficienter.


Svar #5
01. november 2018 af sansas

Tak for svar. 

Hvad skal jeg søge på, for at lære om det her? Jeg har prøvet at søge på bruttoprocess, men der kommer ikke meget frem. Jeg bliver virkelig i tvivl over, hvorfor H2 anvendes? Hvad skal man bruge det konstruerede element til?


Svar #6
01. november 2018 af sansas

Er du ikke venlig at svare mig?


Brugbart svar (1)

Svar #7
02. november 2018 af mathon

'Bruttoproces' varierer med reaktanterne og er derfor processpecifik, hvorfor det meget vanskeligt lader sig gøre at definere udover

                                           \small \underset{udgangsstof\! fer}{\underbrace{A\; +\; B}}\; \longrightarrow \; \underset{slutstof\! fer}{\underbrace{C\; +\; D}}


Skriv et svar til: Hvordan opskriver man bruttoprocessen i fgl. opgave?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.