Matematik

Matematik - omsætning overskud og omkostninger

20. januar 2019 af jose3582 - Niveau: C-niveau

Jeg har en matematik case-opgave 

Hvor jeg har fået stillet denne opgave: 

For produkt S (Sikkerhedssko) gælder følgende data:  Salgspris 600 kr. ex. Moms Endvidere vides det, at hvis der afsættes 100 sikkerhedssko vil omkostningerne være på 57.500 kr. og hvis der afsættes 500 sikkerhedssko vil omkostningerne være på 87.500 kr. 

Her skal jeg finde ud af hvad de fastomkostninger er, men jeg kan ikke  finde de fastomkostninger

Jeg har nolge spørgsmål som jeg skal have besvaret ud fra de oplysninger jeg har ovenover

Hvad er omkostninger når de sælger 100 stk?

Hvad er omsætningen når de sælger 100 stk?

Hvor mange skal de sælge for at have overskud?

og andre tilhørende spørgsmål der er relavant for denne opgave, da jeg bare skal besvare en hel masse spørgsmål.
 
 


Brugbart svar (1)

Svar #1
20. januar 2019 af peter lind

Det kan ikke besvares ud fra hvad du skriver. Kan du ikke sende opgaven ordret evt. direkte kopiere opgaven over


Brugbart svar (1)

Svar #2
20. januar 2019 af ringstedLC

Faste omkostninger:

\begin{align*} Omk.(x) &= \frac{y_2-y_1}{x_2-x_1}\cdot x+Omk.(x_0) \\ Omk.(x) &= \frac{87500-57500}{500-100}\cdot x+Omk.(x_0) \\ Omk.(x) &= 75x+Omk.(x_0) \\ Omk.(x_0) &= Omk.(x)-75x \\ Omk.(x_0) &= y_1-75x_1 =\;?\;kr \end{align*}

Der spørges sikkert til variable omkostn. v. 100 stk.:

\begin{align*} Omk.(100) &= 75\cdot 100=\;?\;kr \end{align*}

Omsætn. v. 100 stk.:

\begin{align*} Oms\ae tn.(x) &= 600x \\ Oms\ae tn.(100) &= 600\cdot 100=\;?\;kr \end{align*}

Overskud:

\begin{align*} Oms\ae tn.(x) &> Omk.(x) \\ Oms\ae tn.(x) &> 75x+Omk.(x_0) \\ x &>\;? \end{align*}


Skriv et svar til: Matematik - omsætning overskud og omkostninger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.