Matematik
Kuglens linje
Hjælp
Svar #1
28. februar 2019 af oppenede
Det første jeg lægger mærke til er at du har skrevet (x + 7)2, men det dobbelte produkt af x og 7 er 14x.
I ligningen står der derimod -14x, så prøv med (x - 7)2 i stedet for. Der mangler også et lighedstegn i din omskrivning af ligningen.
Det der står under "mellemregning" forstår jeg ikke hvad handler om?
Planligningen for tangenten ved (11, -5, 7) går gennem punktet (11, -5, 7) og en normalvektor kan bestemmes som forskellen mellem kuglens centrum og (11, -5, 7).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Svar #2
28. februar 2019 af Larsdk4 (Slettet)
#1Det første jeg lægger mærke til er at du har skrevet (x + 7)2, men det dobbelte produkt af x og 7 er 14x.
I ligningen står der derimod -14x, så prøv med (x - 7)2 i stedet for. Der mangler også et lighedstegn i din omskrivning af ligningen.Det der står under "mellemregning" forstår jeg ikke hvad handler om?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan godt se, hvad jeg har gjort forkert, men tak for din opmærksomhed omkring min fejl :)
Godt klar over at der mangler et lighedstegn i min omskrivning af ligningen, men har fået den løst.
Tak for hjælpen :)
Skriv et svar til: Kuglens linje
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.