Kemi

reaktion med brom

13. april 2019 af 9003n - Niveau: Universitet/Videregående

Hej

Jeg får opstillet følgende reaktion, men bliver i tvivl om, hvad produktet af reaktionen vil være:

(1,2-dibromoethyl)benzen + Br2 --> ?

For et bedre overblik, er reaktionen også vedhæftet. 

Håber nogen kan hjælpe


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. april 2019 af gerthansen

Altså hvis du ikke har andet, så ville mit ummiddelbare gæt være at der ikke sker noget?
Eller at du får den substitueret ind på benzen ringen, hvor chancen nok er størst på para eller meta


Svar #2
14. april 2019 af 9003n

Jeg får angivet en reaktion, hvor der bliver spurgt om, hvad produktet vil være, hvis der bliver tilsat to ækvivalenter af brom. Jeg forstår ikke spørgsmåleet helt, da der i forvejen bliver tilsat Br2. Reaktionen er vedhæftet


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. april 2019 af gerthansen

Må man få et billede af hele den pågældene opgave som den er givet, for så tror jeg mine chance for at hjælpe evt er bedre.


Svar #4
14. april 2019 af 9003n

Det er en øvelse, som jeg har lavet, hvor jeg efterfølgende skal besvare nogle spørgsmål. Jeg har besvaret alle spørgsmål, udover spørgsmåk 2). Øvelsen er vedhæftet


Brugbart svar (0)

Svar #5
14. april 2019 af gerthansen

Ville nok gætte på at den hopper ind på para positionen på benzen ringen så, men ved det sgu ærgligt ikke, for har aldrig set den reaktion :(


Skriv et svar til: reaktion med brom

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.