Matematik

Et lod, der hænger i en fjeder sættes i lodrette svingninger

11. november 2019 af magnus3112 - Niveau: B-niveau

Hej. Jeg har vedhæftet en opgave, som jeg ikke ved, hvordan jeg skal gribe an. Når jeg skriver funktionen 43.7*sin(4.2)*t+85.9 ind i Nspire laver den en "skyder", og jeg ved ikke om jeg skal bruge informationen  0 ≤ t≤ 1,5 til noget? 

Tak på forhånd.

Brugbart svar (0)

Svar #1
11. november 2019 af Soeffi

Brugbart svar (2)

Svar #2
11. november 2019 af PeterValberg

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)

Vedhæftet fil:Udklip.JPG

Brugbart svar (1)

Svar #3
11. november 2019 af PeterValberg

b) Bestem tallet h(0,7)

c) Løs uligheden h(t) > 100

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)

Brugbart svar (1)

Svar #4
11. november 2019 af AMelev

#0 I grafværktøjet i Nspire skal den uafhængige variabel hedde x, jf indtasningslinjen f1(x)=        .

Indtast f(t):=43.7*sin(4.2)*t+85.9|0<=t<=1.5 i noteværktøjet og tjek, at der måles i radian. Så kan du regne med den.
I grafvinduet skriver du så bare f(x) og får så grafen tegnet.

Svar #5
11. november 2019 af magnus3112

Skriver jeg præcis det samme, som der som i #2 får jeg syntaks. Skriver jeg præcis det samme som i #4 vil den stadig oprette en skyder.. Jeg har ændret til, at den måler i radian.. Jeg finder den streg #4 har sat før 0, under 'tegn' i Nspire, kan det have noget med det at gøre?

Brugbart svar (0)

Svar #6

#0.

Svar #7

Hvor finder du den streg, der står efter 9 og før 0? Jeg har på fornemmelsen, det er den, der gør at når jeg skriver f1(x)=h(x) sker der ingen ting og hvis jeg skriver hele formlen ind i grafvinduet efter f(x) laver den en skyder?

Brugbart svar (0)

Svar #8
11. november 2019 af AMelev

#7 Hvis du har Mac, finder du den under Tegn, på Windowsmaskiner kan du også finde den ved AltGr + ´ (til højre for ?).

Hvis du skriver det ind i grafvinduet med x i stedet for t, laver den ikke en skyder.
Se #4

Svar #9

Okay, så vil min mac bare ikke lave en graf. Men tak for hjælpen, det var pænt af dig/jer

Brugbart svar (0)

Svar #10

#7. På Mac er det Alt+i

Brugbart svar (0)

Svar #11
12. november 2019 af PeterValberg

Du kan eventuelt finde den under "Tegn" i TI-nspire CAS

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)

Vedhæftet fil:Unavngivet.png

Skriv et svar til: Et lod, der hænger i en fjeder sættes i lodrette svingninger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.