Biologi

Nogle der kan hjælpe mig med at omdanne en tekst til 9. klasses niveau??

29. november 2019 af sph24sbs - Niveau: 9. klasse

Når man indtager alkohol, forbinder det til gammahydroksybutyrat (GABA)-receptorer i hjernens nerveceller. Dette påvirker Cl--kanaler til at åbne, og derfor strømmer Cl--ioner ind i nervecellerne. Dette- formindsker membranpotentialet over cellemembranen, hvilket kan føre til, at aktionspotentialer ikke kan igangsættes. Derfor vil den hjerne som er mindre end vores "normale" hjerne, og som ligger under denne i baghovedet under den store hjerne, og som bruges til at koordinere vores bevægelser, samt til at være modtager for impulser sendt fra vores sanseorganer(Lillehjernen) få mindre kontrol over kroppens muskler, og den alkoholpåvirkede person viser betingelser som nedsat koordinering og formeret reaktionstid. Men ulykker, som ulykker når man drikker alkohol kunne for eksempel være Promillekørsel, opløste familierelationer, generelt dårlig dømmekraft, økonomisk déroute eller dårligt helbred.

Det er teksten...


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. november 2019 af gerthansen

tror ikke du behøver at forstå mere end "nedsat koordinering og formeret reaktionstid", det andet er biologi B stof, så måske en smule over dit niveau, ellers skal du til at sætte dig ind i GABA-recepotren


Svar #2
07. december 2019 af sph24sbs

ka du hjælpe mig med, at skrive noget om ulykker med alkohol?


Skriv et svar til: Nogle der kan hjælpe mig med at omdanne en tekst til 9. klasses niveau??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.