Matematik

Matematik Aflevering Hjælp hurtigt som muligt

17. november 2020 af Fabel6358 - Niveau: 9. klasse

Hej jeg går i 7 klasse og jeg skal aflevere en aflevering (fsa 2017 dec. 9 klasse ). Men jeg har lidt problemer opgave 2.4. Spørgsmålet lyder sådan, Hvor mange flere gram fedt vil risengrøden til 4 personer komme til at indeholde, hvis Lasse bruger sødmælk i stedet for letmælk?. Og her er nogle ting i måske også har brug for. "Lasse overvejer, om han vil bruge letmælk eller sødmælk i risengrøden. I 100 g sødmælk er der 3,5 g fedt. I 100 g letmælk er der 1,5 g fedt. Både 100 g sødmælk og 100 g letmælk svarer til 0,97 dL mælk."

Her er opskriften til risengrøden. (den er til 6 personer) Men det skal passe til en opskrift til 4 personer 

6 Dl vand, 360 g risengrød, 2,5 L sødmæl eller letmælk, 5/4 teskefuld salt, 6 teskefulde stødt kanel, 10 spiseskefulde sukker 

På forhånd tak 

Ps: må gerne skæres ud i pap


Brugbart svar (1)

Svar #1
17. november 2020 af MandenMedMangeHatte

Du har allerede oprettet en tråd om dette spørgsmål. Lad være med at tro at du skal have særlig opmærksomhed bare fordi du har travlt. Hold dig til én tråd.


Svar #2
17. november 2020 af Fabel6358

Jeg undskylder men jeg har bare ret travlt, men jeg kan godt se problemet 

Mvh Jonas


Svar #3
17. november 2020 af Fabel6358

kunne du så hjælpe mig i min første tråd?

Mvh Jonas 


Brugbart svar (0)

Svar #4
17. november 2020 af MandenMedMangeHatte

Du har da allerede fået hjælp. Gør som kommentarene siger og så løser du opgaven.


Svar #5
17. november 2020 af Fabel6358

Kan man slette denne tråd 

Mvh. Jonas


Brugbart svar (1)

Svar #6
17. november 2020 af MandenMedMangeHatte

Tror jeg desværre ikke. Studieportalen er for dårlig en side til at man kan gøre sådan noget. Det er blot én ting blandt rigtig mange.


Svar #7
17. november 2020 af Fabel6358

Ok, tak for hjælpen 

Mvh Jonas 


Brugbart svar (1)

Svar #8
18. november 2020 af Moderatoren

#6

Du behøver ikke ikke have en profil på Studieportalen, hvis du synes siden er så dårlig. Der findes en masse lektiegrupper på facebook, som sikkert er bedre for dig.


Tråden er låst for yderligere indlæg.