Matematik

rumfangs problemer

30. november 2020 af tjal0125 - Niveau: 7. klasse

kære alle.

jeg har fået en opgave hvor der står følgene: En redningshelikopter afsøger havoverfladen i forbindelse med et forlis. Radius af lyset havoverfladen er 22 meter, og helikopteren hænger i en højde 70 meter over havoverfladen.  Hvis helikopteren fløj 100 meter fremad i en lige linje, hvor stort et område havde den så afsøgt?

først ville jeg gange grundarealet med 100 men så indså jeg at så ville det ikke give mening de ville lappe over hinanden så hvad skal jeg gøre?

PS. den skal afleveres på torsdag 

<p class="MsoListParagraph" style="margin-top:1.85pt;margin-right:179.65pt; margin-bottom:0cm;margin-left:42.0pt;margin-bottom:.0001pt;text-indent:-18.0pt; line-height:115%;mso-list:l0 level1 lfo1;tab-stops:42.05pt"></o:p>

 </o:p>


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. november 2020 af peter lind

Det gørda ikke noget at det lapper over hinande. Du ganger længden 100m med 2*radius og dertil adderer du arealet af cirklen med radius 22 m.


Brugbart svar (0)

Svar #2
30. november 2020 af Capion1

# 0
Det kunne, af overskriften, rumfang, og af oplysningen om helikopterens højde over havet, tyde på,
at de oplysninger skal bruges i en anden del af opgaven. Problemet nu er overflade og ikke rumfang.


Skriv et svar til: rumfangs problemer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.