Matematik

firkanter

03. januar 2021 af ehravn - Niveau: 7. klasse

hej. jeg er igang med at lave fremlæggelse om firkanter. Er der nogle der ved hvor mange firkanter der findes i hele verden. Og er der nogle der har nogle idéer hvad jeg kan skrive om, er gået lidt i stå.

- Emilie


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. januar 2021 af Krollo (Slettet)

Mener du hvor mange firkantede objekter, der findes, eller hvor mange typer firkanter, der findes? For det første vil jo være muligt at svare på.


Svar #2
03. januar 2021 af ehravn

det ville være dejligt med begge svar. Tak


Brugbart svar (1)

Svar #3
03. januar 2021 af Krollo (Slettet)

1) Det kan man altså ikke svare på. Hvis du mener på jorden, nok flere milliarder, men der er nok flere galliarder i hele universet, hvis det er et ord.

2) Jeg ved ikke præcist, hvor mange der er. Der er bl.a. kvadrat, rombe, trapez, rektangel, parallelogram, trapezoide, irregulær (ved ikke om den sidstnævnte er en reel kategori, men der findes jo firkanter, der ikke passer ind under de andre kategorier)..

Se evt. her.


Svar #4
03. januar 2021 af ehravn

2) Hvad ville du så sige, jeg skulle skrive i min fremlæggelse..? 


Brugbart svar (0)

Svar #5
03. januar 2021 af ringstedLC

Vi "skal" ikke fortælle dig, hvad du skal skrive i din fremlæggelse.

Når du besøgt og læst linket i #3 og eventuelt læst i den egen bog, laver du selv en fremlæggelse, der beskriver forskelle, ligheder og sammenhænge mellem kategorierne af firkanter. Er der noget som du ikke forstår eller gerne vil have forklaret, så kommer du bare igen i denne tråd


Skriv et svar til: firkanter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.