Matematik

HJÆLP MIG PLZ PLZ PLZ DET HER R KRITISK

23. januar 2022 af mehmehmehmeh - Niveau: B-niveau

HEJSA har virkelig brug for hjælp, for jeg FORSTÅR INTET:

SKAL FINDE RØDDER ANER IKK HVORDAN, BÅDE OPG A) og B) FORVIRRER MIG


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. januar 2022 af PeterValberg

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. januar 2022 af PeterValberg

a) Benyt et graf-program som fx GeoGebra

b) Løs ligningen f(x) = 0

Generelt:
Læs i din matematikbog.
Hav et minimum af interesse for faget
Prøv at "Google" selv

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. januar 2022 af mathon

              \small \begin{array}{lllllll}\textbf{b)}\\&& \textup{Det ses }\textup{ved inds\ae ttelse, at }x=1\textup{ er et nulpunkt}\\& \textup{dvs}\\&& f(x)=(x-1)\cdot \left ( x^2+6x+9 \right )\textup{ ...}_\textup{ osv }\textup{...} \end{array}


Brugbart svar (1)

Svar #4
23. januar 2022 af ringstedLC

#0: Ja, det er meget kritisk med dine titler og det, der skulle være dit spørgsmål.

- Titler skal være sigende. Din titel siger kun, at du har lektier for til i aften eller snarest.

- Brug kun store bogstaver der, hvor der skal være store bogstaver.


Brugbart svar (0)

Svar #5
23. januar 2022 af ringstedLC

a)

\begin{align*} y\textup{-aksens ligning: }x &= 0 \\ \textup{Punkter p\aa \;\textit{y}-aksen: } & (0,y) \\ f(0)=y &= 0^3+5\cdot 0^2+3\cdot 0-9 =\;? \end{align*}


Svar #6
23. januar 2022 af mehmehmehmeh

 Det var min veninde som havde brug for hjælpen, og i et akut tilfælde skrev hun bare på min konto om råd. Vi deler nemlig denne konto, for at gøre tingene lettere for os begge. Før jeg selv kunne forklarer det til hende, havde hun sættede opslaget op. Jeres hjælp har adeldes set være ubrugt bar, for den har bare været fyldt med utrolig pessimistiske, dømmende og ufattelig barnlige kommentarer. Det er patetisk af jer alle til at være så overfladisk i jeres forståelse af matematik. Det er tydeligt i kom ud med 12' taller, og det også noget man kan være stolt af - men hop af den store mægtig hest. I er i 40'erne mindst. A) skal man egentlig basalt, bare sætte formelen ind i et program såsom Maple eller Geogebra. B) benyttes nul reglen. Og svaret er -3. Egentlig havde hun bare brug for den simple forklaring, ikke dømmende kommentar fra ældre mænd - i er lidt for store, til at opfører jer sig så barnligt :-) ellers ønsket god dag. 


Brugbart svar (3)

Svar #7
23. januar 2022 af PeterValberg

#6 Jamen det er da et fint lille surt opstød, du kommer med der...

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (2)

Svar #8
23. januar 2022 af Tycoon

#6

I må hellere få sat jer ind i nedenstående råd og retningslinjer

https://www.studieportalen.dk/information/terms/forumthread

Hints er bedre end endelige svar. Man lærer bedst af at prøve selv først.


Brugbart svar (0)

Svar #9
25. januar 2022 af JimmyMcGill

#6

Hvordan ved du at folket herinde er i 40’erne mindst?
Jeg er ikke i nærheden af 40’erne.
Vi løser ikke andres opgaver, vi giver råd. Det fik trådstarter også. Endda god og brugbar hjælp. Det du derimod angiver, er løsningen. Hvad får man ud af det?

Mvh
26-årig universitetsuddannet matematiker.

Skriv et svar til: HJÆLP MIG PLZ PLZ PLZ DET HER R KRITISK

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.