Kemi

Carbohydraters reaktioner med Brady's test (2,4-DNPH) og Fehlingsprøve

07. maj 2022 af Omar95 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, jeg har udfyldt et skema, som handler om carbohydrater og deres reaktioner med Brady's test og Fehlingsprøve. Jeg er kommet frem til følgende:

Er der noget jeg har misforstået mht. Di-sacchariders reaktioner med 2,4-DNPH? Og hvad er det man skal kigge på når man har med Poly-saccharider at gøre?


Svar #1
07. maj 2022 af Omar95 (Slettet)

Nåh... der er tekniske problemer (igen), og kan ikke redigere mit indlæg... fedt. Saccharose kan reagere med Fehlingsprøve er jeg ret sikker på.


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. maj 2022 af Heptan

#1

Nåh... der er tekniske problemer (igen), og kan ikke redigere mit indlæg... fedt. Saccharose kan reagere med Fehlingsprøve er jeg ret sikker på.

Nej der er intet tilgængeligt aldehyd. Man vil være nødt til at bryde glycosidbindingen til de individuelle monosaccharider, og så er det ikke længere saccharose.

Lær mere her: https://www.researchgate.net/post/Why-sucrose-non-reducing


Svar #3
08. maj 2022 af Omar95 (Slettet)

#2
#1

Nåh... der er tekniske problemer (igen), og kan ikke redigere mit indlæg... fedt. Saccharose kan reagere med Fehlingsprøve er jeg ret sikker på.

Nej der er intet tilgængeligt aldehyd. Man vil være nødt til at bryde glycosidbindingen til de individuelle monosaccharider, og så er det ikke længere saccharose.

Hmm... så var min første hypotese korrekt. Hvad med polysacchariderne Amylose og Cellulose? Tester de positiv med Brady's test?


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. maj 2022 af Heptan

Samme argument for polysacchariderne, de har ikke et tilgængeligt aldehyd.


Brugbart svar (0)

Svar #5
08. maj 2022 af Heptan

Du har lavet fejl i fructose (DNPH) og maltose (DNPH).


Brugbart svar (0)

Svar #6
08. maj 2022 af Heptan

Tjek lige alle i DNPH kolonnen.


Svar #7
08. maj 2022 af Omar95 (Slettet)

#6

Tjek lige alle i DNPH kolonnen.

Okay.


Svar #8
08. maj 2022 af Omar95 (Slettet)

Jeg vil prøve at rette alle.


Svar #9
08. maj 2022 af Omar95 (Slettet)

Opdateret:


Brugbart svar (0)

Svar #10
08. maj 2022 af Heptan

Glucose er positiv (DNPH). Fructose er positiv (Fehlings). Maltose er positiv (Fehlings). 


Svar #11
08. maj 2022 af Omar95 (Slettet)

#10

Glucose er positiv (DNPH). Fructose er positiv (Fehlings). Maltose er positiv (Fehlings). 

Glucose? Hvordan?


Svar #12
08. maj 2022 af Omar95 (Slettet)

LØST.


Skriv et svar til: Carbohydraters reaktioner med Brady's test (2,4-DNPH) og Fehlingsprøve

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.