Matematik

Mat-A Mundtlig eksamen, hvad er minimum for 02?

19. juni 2022 af MusikElev077 - Niveau: A-niveau

Jeg har haft mat på A-niveau i 3 år, dog har jeg ikke lært meget, jeg skal nu op til min sidste eksamen og jeg vid vede om man skal lave beviset, eller om man kan sige til lære og censor at man vil springe over til spørgsmål efter beviset og prøve på at trække en 02 der. Kan man gøre dette, eller skal man også kunne lave noget af beviset før spørgsmålne?


Brugbart svar (1)

Svar #1
19. juni 2022 af Anders521

#0 Til en mundtlig prøve på HF, STX, HHX og HTX (om det er på A- eller B-niveau) vil der som regl indgå spørgsmål om at bevise et resultat/sætning. Bliver du bedt om at bevise en sætning, jamen så skal du bevise den. Men der er også de såkaldte mindstekravsopgaver, er det disse du gerne vil springe direkte over til?


Brugbart svar (1)

Svar #2
19. juni 2022 af ringstedLC

"Jeg er så dårlig til matematik og vil derfor slet ikke prøve at lave beviset".

Dén disposition vil nok give et ret dårligt "startindtryk" af din præstation.

Vedhæft et godt billede af dine forsøg på beviserne (i hver sin tråd) og lad os se på det.

PS. Hvis du tænker på, hvor "lidt" du kunne ved starten af 1. G, så har du nok alligevel lært en hel del.


Svar #3
19. juni 2022 af MusikElev077

Svar til Svar #1, ja jeg vil dirakte over til mindstekravsopgaver.

Beviser som jeg kan trække er her i dokumentet som jeg uploader. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
19. juni 2022 af Anders521

#3 Du kan godt, men eksaminator og/eller censor kan meget vel insistere på at høre først om det eksamensspørgsmål du har trukket. Du har nok ca. 30 min. eksamination og at bruge al den tid på mindstekravsopgaver er ikke tilstrækkelig...mindre du kun delvis har løst dem.


Svar #5
19. juni 2022 af MusikElev077

#4 Jeg vil prøve min bedste på at lave en bevis, dog hvis jeg trækker nogle af de svære så tror jeg, jeg bliver nød til at sige til min lære og til censor at jeg ikke kan uden at skrive fra papiret og at derfor jeg vil have mindstekravsopgaver.


Brugbart svar (0)

Svar #6
19. juni 2022 af Anders521

#5 Censor og (primært) eksaminator vil gerne afdække hvad du ved om det du har trukket. Hvis du ikke kan udføre et bevis uden dit papir, så har du lov til at bruge det som støtte. Bruger du det under hele bevisførslen, vil handlingen trække din karakter ned. Du viser at du kan læse, men ikke at bevise. Begge vil spørge ind til dig. På et tidspunkt vil begge nok mene, at de har hørt tilstrækkeligt om eksamensspørgmålet, og dernæst går over til mindstekravsopgaverne.  

Hvis du trækker et af de sværere spørgsmål, så prøv blot at se hvor lang du kan komme med det. Eksaminatoren (din lærer) vil hjælpe dig på vej.    


Brugbart svar (0)

Svar #7
19. juni 2022 af Anders521

#5 Hvilke spørgsmål finder du svært?


Svar #8
19. juni 2022 af MusikElev077

#5 Tak for hjælpen jeg ser hvor lang jeg kan kom med beviset, dem som jeg synes er virkelig svær er 16,17 og 11,12,13. 


Brugbart svar (0)

Svar #9
20. juni 2022 af Anders521

#8

Ad. 11) Differentialligningen y' = ky(M-y), hvor k>0, og 0<y<M har løsningen                                                                                                                      f(x) = M/(1+c·e-kMx),                                                                          hvor c er en konstant. Der haves at 1) c = (M/f(0)) - 1,  2) f(x) → M når x → ∞, 3) grafen for f er en logistisk kurve (s-formet), der har y1 = 0 og y2 = M som asymptoter.


Brugbart svar (0)

Svar #10
20. juni 2022 af Anders521

#8 Løsningen til differentialligningen y' = k·y er y = c·ekx , hvor c ∈R - en eksponentiel funktion. I modsætningen til B-niveau, er konstanten c ikke begrænset til positive reelle tal, men kan antage alle reelle tal.


Skriv et svar til: Mat-A Mundtlig eksamen, hvad er minimum for 02?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.