Matematik
Betsmme x_-1 og x_2 elementer (diff-ligninger)
Hej
Er der nogle, der kan hjælpe med denne opgave?
Jeg er gået helt i stå og kan ikke helt finde ud af, hvordan den skal løses og vil gerne efterfølgende forstå trinene, så jeg evt. kan løse lignende opgaver til eksamenen.
Tak for jeres tid.
Svar #3
11. marts 2025 af oppenede
#2 #1
Brug Newtons metode.
Den kender jeg ikke til.
Det betyder:
Bestem tangentlinjen for startgættet x = x0, og bestem tangentens skæring med x-aksen, kaldt x1.
Brug derefter x1 som startgæt for at bestemme x2.
Svar #4
11. marts 2025 af AMelev

Opgaveformuleringen tyder på, at fx forberedelsesmaterialet "Differensligninger" fra 2020 har været behandlet i undervisningen. Der starter behandlingen af Newton-Raphson iflg. indholdsfortegnelsen på side 20.
Alternativt ville du lynhurtigt kunne google dig frem til https://da.wikipedia.org/wiki/Newtons_metode, hvor metoden også er gennemgået.
Kom nu ind i kampen og søg selv, læs selv, arbejd selv.
Svar #5
11. marts 2025 af SkolleNørd
Opgaveformuleringen tyder på, at fx forberedelsesmaterialet "Differensligninger" fra 2020 har været behandlet i undervisningen. Der starter behandlingen af Newton-Raphson iflg. indholdsfortegnelsen på side 20.
Alternativt ville du lynhurtigt kunne google dig frem til https://da.wikipedia.org/wiki/Newtons_metode, hvor metoden også er gennemgået.
Kom nu ind i kampen og søg selv, læs selv, arbejd selv.
Jeg har rent faktisk søgt og læst, men har ikke hafy det i undervisningen, selvom jeg har fået givet denne opgave som en del af et eksamenssæt fra nogle år tilbage (som aflevering). Fejlen ligger f* på vores klasselærerer. Vores gymnasium har de mest uambitiøse og ligeglade lærer der findes! Vi har aøreme heller ikke nettet til at søge på noget, som ikke var har været undervait i til selve eksamenen, så der må væres matlærer åbne sine øjne.
Skriv et svar til: Betsmme x_-1 og x_2 elementer (diff-ligninger)
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.