Matematik
Side 2 - arealet af OPQ!!!!
Svar #21
09. maj 2011 af Krabasken (Slettet)
D-O-N-E !
Men din fortegnslinie er nærmere en "hældnings-linie" hvilket også er korekt
Svar #22
09. maj 2011 af studerende20 (Slettet)
hældningslinje :O det er måske ikke sådan man laver en fortegnslinje ??
Svar #23
09. maj 2011 af Krabasken (Slettet)
Jo - men hvad der er en fortegnslinie for f ' er en hældningslinie for f
Og du skriver jo for f(x) - ikk?
Svar #24
09. maj 2011 af studerende20 (Slettet)
Nej jeg har skrevet en fortegsnlinje for f ' (x) ? det er måske f(x) .. et sidste spørgsmål, hvorfor er det x= 0 bare forsvinder..
Mange mange tak for din opmærksomhed og din hjælp!
Svar #25
09. maj 2011 af Krabasken (Slettet)
Jeg citerer:
Jeg tegner fortegnslinje for f(x)
______________________8/3_________________>
++ 0 --
Herefter er der åbenbart frit valg for læseren:
f'(x)
f(x)
?????
Så det er ikke nemt at hitte ud af, hvad du mener. . .
x=0 bliver kasseret som (falsk) rod, fordi den helt klart ikke giver maksimum for arealet ;-)
Svar #26
09. maj 2011 af studerende20 (Slettet)
altså det er fordi vi normalt tegner pile ud fra f ' (x) og derefter fra punktet 8/3 - så der i det her tilfælde dannes et globalt maksimum hvis du forstår.. og derefter plejer vi at skrive f(x) efterfulgt af f'(x).. Hm men i hvert så mener du det hedder "en fortegnslinje for f(x)" så det får jeg lige rettet i morgen.. Mange tak for din hjælp, og godnat!
Svar #27
09. maj 2011 af Krabasken (Slettet)
Neeeeeeeeej!!!!!!!!
Det er er en fortegnslinie for f mærke x og en samtidig en hældningslinie for f x
God selv nat ;-)
Skriv et svar til: arealet af OPQ!!!!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
