Matematik
Differentiere
Hej er der nogle der kan forklare mig hvordan jeg differentiere denne:
f(x)=
kommer den bare til at hedde ? eller hvad?
Svar #1
20. marts 2014 af peter lind
Brug reglen om differentiation af en sammensat funktion ydre funktio kvadratrod, indre funktion 2x+4
Svar #2
20. marts 2014 af inger91 (Slettet)
Ja, men jeg forstår ikke helt hvad jeg skal gøre her.
= x1/2
bliver det så til 21/2?
Svar #5
20. marts 2014 af Andersen11 (Slettet)
#4
Man benytter reglen for differentiation af en sammensat funktion.
f(x) = √(2x+4)
f '(x) = (√(2x+4))' = 1/(2·√(2x+4)) · (2x+4)' = 1/(2·√(2x+4)) · 2 = 1/√(2x+4)
Skriv et svar til: Differentiere
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
