Matematik

Funktionstilvækst - vigtigt!

20. februar 2008 af bjarkeh (Slettet)
Hello! Jeg kan se, at mange allerede har oprettet indlæg omkring funktionstilvækst, men jeg har endnu én. Det er dog med en brøk, hvilket jeg overhovedet ikke forstår? En som har tid til at hjælpe, og som måske gider (som jeg så i et andet indlæg) skrive den i word, så jeg kan se hvordan jeg skal gøre?

f(x)=(2-x)/(x) og xo=3.

På forhånd mange tak!

Forresten, min lærer skrev noget med
(-1-h)/(3+h) - (-1)/(6) = (-1-h)/(3+h) + (1)/(3).

.. Men det kan jeg overhovedet ikke få til at passe med udregningen. Uden hjælpemidler. Arg.

Brugbart svar (0)

Svar #1
20. februar 2008 af peter lind

f(x+h) = (2-(x+h))/(x+h) - (2-x)/x
Fortsæt selv.

Brugbart svar (0)

Svar #2
22. februar 2008 af mathon

se
http://peecee.dk/upload/view/99392

Skriv et svar til: Funktionstilvækst - vigtigt!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.