Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 6541 til 6560 af 65692
-
Matematik
ForumindlægHej har en opgave der lyder sådan: En funktion f er bestemt ved f x =x^3 2x +8. Bestem f ' (1) , og bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (1, f (1)) . Kan slet ikke forstå hvad jeg skal gøre nogen der kan hjælpe? -
matematik
Forumindlæger der nogen der gider og forklar mig lidt om hvordan men kan regne dette opgave ud.tak på forhånd 1) Der skal fremstilles et vindue af form som et rektangel med en halvcirkel ovenpå. Omkredsen skal være 4 m. angiv det størst mulige areal for et sådant vindue? -
matematik
ForumindlægHej, er der nogle, som kan hjælpe mig med dette delspørgsmål? -
HJÆLP MATEMATIK!
ForumindlægHej jeg skal have hjælp til fælgende opgaver: Hævparenterserne: 1. (a-8)+(4a+9) 2. (3x+5)-(x+1) Gang ind i parenterserne: 1. 8+3 (2x-2) 2. 2x-2(4x-3) Og: 4<x+4<16= -
Hjælp til matematik!
ForumindlægHej jeg har svært ved at æøse disse lininger: 1. (x+1) * (x+1) = 2. (2x-1) * (x+2) = 3. 2 ½ X + 10 = 20 = ?X er det ikk fire 4. 4x - 4 < 0= 4x < 4 er det rigtigt? -
Matematik hjælp HASTER
ForumindlægLad (x)=-x^2+3x+4 og g(x)=x^2-2x+1. Bestem nulpunkterne for f(x) og g(x). Bestem værdimængden for f(x) og g(x). Bestem koordinaterne til skæringspunkterne mellem f(x) og g(x). -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe mig med denne opgave: Jeg skal forklar om harmoniske svingninger og udled differentialkvotienten for f(x) = A * sin(bx + c) + d ved hjælp af kædereglen 136. -
Hjælp til matematik.
ForumindlægBenzinmåleren i en bil viste 1/10 fuld. Der fyldes 42 liter benzin på tanken, og måleren viser så 4/5 fuld. a) Hvor mange liter kan der være i en fuld tank, og opgkriv en ligning. -
Matematik
ForumindlægDu får børneydelse til dit barn. Den 20. januar, 20.april, 20.juli og 20.oktober indsættes der 1450 kr på en bankkonto. Du bruger kun en bankkonto til dette. Banken giver 3% p.a. med helårlig rentetilskrivning d. 31/12 Hvor mange dage står hver af de fire indbetalinger på kontoen 30dage*9=270 ... -
matematik
Forumindlæghej, kan i hjælpe mig med denne opgave. Der lægger en fil hvad er svaret? 1:1 1:2 1:3 1:4 1:5 tak på forhånd :) -
Matematik
ForumindlægHej hvordan udregner jeg dette på lommeregner SE VEDHÆFTET FIL :-) -
Matematik.
ForumindlægHej derude, jeg har linket et billede af min opgave, kunne det være i havde tid til at hjælpe mig? Jeg forstår ikke, hvordan jeg skal gå til den? På forhånd, tak. -
Matematik
ForumindlægForklar hvad en potensfunktion er. Kom ind på definitionsmængde og værdimængde. Forklar om andengradspolynomiet og dets graf. Kom ind på monotoniforhold Nogen der kan forklare dette så nemt muligt -
matematik
ForumindlægSkriv forskriften for den lineære sammenhæng, der skærer y-aksen i -3 og har hældningstallet 1,75. -
matematik
ForumindlægHej Kan nogen hjælpe mig med følgende 2 opgaver. Jeg har prøvet at læse lidt i bogen og gamle øvelser, men blev ikke klogere på det :( Tak på forhånd -
Matematik
ForumindlægHej alle Jeg sidder med følgende opgave, hvor jeg er lidt usikker på delopgave (3), som jeg ikke kan løse helt. Jeg skal vise, at er den mindste sigma-algebra, hvilket jeg bruger vinket til. Jeg har vist, at Jeg har dog svært ved at vise: Håber nogen kan hjælpe mig. Tak på forhånd -
hjælp med matematik
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe, da jeg ikke ved hvordan opgaven skal regnes. Tak på forhånd & god weekend:) -
Eksamenssæt til skriftlig matematik B HF 22. maj
ForumindlægHej, Jeg ville høre, om der er nogen som har eksamenssættet med spørgsmålene til delprøve 1 og 2, som blev udleveret til den skriftlige eksamen mandag d. 22. maj for matematik B på HF. Jeg mener at jeg tog sættet med, men kan ikke finde det nogen steder, og jeg vil rigtigt gerne kigge på det og... -
Matematik
ForumindlægHej jeg har lige lavet alle opgaver i matematik b hhx december 2008, men det jeg gerne vil spørge det er, er der nogen der har den vejledne løsning til sættet, fordi jeg vil gerne tjekke om mine svar er rigtige og jeg skal aflevere den på mandag. Det kunne være dejligt hvis nogen havde den. Håber... -
Matematik
ForumindlægHej folkens :D Jeg har brug for vejledning til denne opgave: En linje l er givet ved ligningen: -4x+2y-10= 0 1) Bestem skæringspunktet mellem l og andenaksen 2) Bestem den spidse vinkel mellem l og andenaksen.
