Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 7941 til 7960 af 9751
-
den geometriske betydning af differential kvotienten
Forumindlægnogle der har noget klogt at sige om det? -
Forstavelser - Hvad er den rigtige..?
ForumindlægHej, det er anden gang jeg laver denne tråd. Da ingen svarede på den første.. Forstavelserne kan være: ud, ind, op, ned, over, under, gennem, mod, til, fra, ad, af, an, hen, hjem, bort, om, med, ved, foran, bag eller forbi. 1. Fabrikken ville spare penge & ______langde derfor produktionen. ... -
Hjælp til eventyr
ForumindlægHej allesammen Jeg har brug for jeres hjælp, jeg vil være taknemlig, hvis i kunne hjælpe mig. Jeg har skrevet mit eget eventyr, det er en opgave jeg fik af min lære. Problemet at jeg mangler få den rettet inden jeg sender den. Og vil virkelig gerne have et 7 tal. Vil i være søde at få kigget på m... -
SO2-eksamen
ForumindlægHej :) Jeg går på HTX og bliver student på tirsdag og har brug for nogle gode råder for det. Jeg har den sidste eksamen - SO2 på tirsdag men jeg har været mega fjols, er at jeg har glemt at lægge "arbejder" i prøvemappen, så ved jeg slet ikke hvad jeg skal gøre. SO2 = studieområde d... -
Cloudbaseret løsning??
ForumindlægNogle der kort kan beskrive hvad en Cloudbaseret løsning er, i et sprog som ikke kun IT-nørder forstår? Hvad er fordele og ulemper ved sådan en løsning? Har søgt en del på nettet, og syntes ikke det er muligt at finde en ordenlig hjemmeside omkring det, nogle der evt. ligger inde med en, de me... -
Vigtig spørgsmål omkring Bernoulli lov!!??
ForumindlægHej Alle sammen.. Er der nogen der kan forklar hvad er " Law of large numbers" og kan I give míg eksempel på den!! Tusind tak på forhånd! -
Kirurg
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i 8 klasse og jeg vil gerne være kirurg hvilken linje anbefaler i jeg skal tage i gym. og hvad skal jeg gøre for at komme på gym. ?? -tak på forhånd :) -
Grafregner ti-89
ForumindlægHej Hvordan kan man, 1) differentiere formen f'(x) på en grafregner? 2) Hvordan laver man grafer på en grafregner? -
"Sig selv" på spansk
ForumindlægHej I derude... jeg er i gang med at skrive en aflevering i spansk, og kan simpelthen ikke komme i tanke om, hvad "sig selv" hedder på spansk. Nogen der kan hjælpe mig? :-) -
Henførende stedord
ForumindlægJeg er meget fortvivlet mht. til at indsætte relative pronominer i sætninger. Det, jeg ikke forstår, er den generelle fremgangsmåde.Med det mener jeg, at finde det forudgående ords køn, dernæst kasus og hvad så? Og hvad er det helt præcis forskellen på akkusativ og nominativ er? Er der en, d... -
Før rede for at..
ForumindlægHej allesammen, Det er første gang at jeg har set sådan en slags opgavetype, så håber at i vil hjælpe mig med at forklare fremgangsmåden og hvordan man kommer frem til svaret. :) 1) Gør rede for at 2/(x-3)(x-2)=2/(x-3)+ (-2)/x-2 -
Boratom, Vejen til Fysik C, Opgave 1, Side 138, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 1: Boratom Vælg signaturer for proton, neutron og elektron og tegn derefter en skitse af boratomet 511B Min løsning: A = Z + N = 11 = 5 + 6 Signatur for proton er • ,og antal protoner = 5 ---------- for neutron er + ,og antal neutroner = 6 ---------- for elektron er ... -
reaktionskraft/gnidningskoifficient
ForumindlægHej Jeg sidder med en opave, som jeg har problemer med at løse. En slæde med massen 65 kg kører ned ad en bakke, der hælder 15o. Det tager 22 s at komme ned ad bakken, der er 200 m lang. Jeg ved desuden at slædens acceleration ned ad bakken er: 0,83 m/s2 og at gnidningskraften er: 106 N... -
Løs ligning for t
ForumindlægHej folkens. Jeg har en ligning som jeg skal løse for t: F(t) = 2*B*t*q*A*e^(-Bt^2 )-p=0 Først prøvede jeg at isolere t helt normalt, da det er min eneste ubekendte. Men det bliver noget være rod. Så tænkte jeg at jeg skal løse den ved hjælp af substution, og så løse den som en andengrads... -
Bibliografiske Data?
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en opgave, hvor formålet er at anføre fulde bibliografiske data for eventuelle bøger, tidsskrifter, artikler osv. Men jeg forstår ikke rigtig hvad der menes med det, det er meget nyt og forvirrende! Her har jeg et eksempel på et spørgsmål : - Find en bog fra 2006 med ... -
Sammensatte ioner for dummies.
ForumindlægJeg er i gang med kemiC på selvstudie og er gået helt i stå ved de sammensatte ioner. Jeg har fået følgende opgave: Skriv formler for følgende ionforbindelser: jern(III)nitrat (Altså Fe3+ og NO3_) ammoniumcarbonat (NH4+ og CO32-) magnesiumnitrat-vand (1/6) (Mg2+ og ... -
cirkel med punkt
ForumindlægHej Jeg prøver at lave øvelse 7.5 jeg går ud fra at, den mindste cirkel har denne cirkelligning: (x-1)(x-3) = 1,5^2 er det sådan? -
Mængden
ForumindlægJeg har en øvelse, der lyder følgende: Bestem i) n=1∩∞[-1, 1 - (1/n)] og ii) n=1∪∞[-1, 1 - (1/n)] . Jeg er nysgerrig at vide hvordan man skal svare på en korrekt måde samt bevise det. Men at bevise det, vil jeg gøre det til sidst. Jeg lader An = [-1, 1 - (1... -
DHO - Middelalderen
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en Dansk-Historieopgave med Middelalderen som hovedemne. Min problemformulering går på; "Hvorfor opstod der bondeoprør i Middelalderen?" Nogle idéer til "underemner" som jeg kan skrive om? Det er trods alt en opgave på 7 sider. :-) - Nina -
nul- og alternativhypotese
ForumindlægHey Jeg vil blot vide hvordan man formulerer en nul- og alternativhypotese? er der regler for det?
