Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8701 til 8720 af 9751
-
differentiere en funktion
Forumindlægopgaven siger at jeg skal bevise (ved at differentiere) at H(x)=1/ln(3) * 3x er stamfunktionen til h(x)=3x . Jeg kan se at 1/ln(3) er en sammensat funktion, så vi har den indre ln(3) og den ydre 1/x osg så går man videre som man har lært når man differentiere en sammensat funktion som je... -
Forsikringsprodukt til unge
ForumindlægHej I forbindelse med vores studie er vi igang med at undersøge forsikringsmarkedet til unge. I den forbindelse mangler vi unge mellem 18 og 29 år til at svare på vores spørgeskema. Det tager ca. 2-3 min. at udfylde og vi håber meget på din hjælp. http://www.smartsurvey.dk/main/skema/forsikringe... -
spørgsmål
ForumindlægHallo plz hjælp hurtigt TV i Bilka koster 15500 kr, Mohammed fik at vide at der er snart udsalg i bilka og at han få 18% i rabat på den nye tv du skal vise med beregning at prisen for det nye tv bliver 12710kr og -
Klage over AT-eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skriver, idet jeg har været oppe til eksamen i AT og fået karakteren 00. Jeg arbejdede med fagene dansk A og religion C, som begge er mine stærke sider i det jeg i dansk aldrig har fået under karakteren 10 både i mundtlig og skriftlig gennem mine tre år på STX. Derudover scor... -
læsebrev
ForumindlægHej Jeg skal skrive et læserbrev om Reality-tv på 2 sider. Men jeg har aldrig skrevet læserbreve før. Hvad er kravene??? -
Determinisme og identitet
ForumindlægNogle der meget kort og præcis kan forklarer determinisme og hvilken indflydelse det har på vores identitet? Tak :) -
Chi^2 test
ForumindlægHej studieportalen. Hvad er chi^2 testen, hvad bruger man den til, og har den et bevis? Jeg skal op i mundtligt matematik her d. 7/6, og vil gerne have hjælp til dette, da jeg aldrig helt har forstået det. På forhånd, tak for hjælpen :) -
STX kemi a maj 2011
ForumindlægHej, Tænkte på om nogen kunne lægge deres besvarelser ind fra kemi eksamen den 18. maj? Jeg skal op i sæt 2 på mandag. Min lærer sagde det ville være smart at se på sæt 1 så man kunne samle inspiration osv. Jeg har prøvet selv at løse den, men det kunne være rart at se en fuldstændig besvarelse. ... -
Oxidationstal!
ForumindlægJeg har virkelig svært ved at finde ud af hvordan man bestemmer OT, er der nogen der kan forklare mig det? Er det noget man kan se ud fra det periodiske system? -
AT-talepapir (SOS)
ForumindlægHej, er der nogen af jer, der har tid og lyst til at kigge mit talepapir igennem for huller? Evt. give mig feedback på hvad jeg kan gøre bedre, hvad jeg har gjort forkert og hvad jeg kan forberede mig på til dialogen. På forhånd tak! -
FSA Fysik
ForumindlægPå torsdag skal jeg op til fysik Og ja har i nogle forslag til hvordan man kan forberede sig til eksamen? jeg skal self. læse mit pensum igennem, men kunne det være en god ide at lave nogle disspostioner i forvejen? eller hvordan, for jeg ved ikke rigtig hvordan det forgår. og jeg har det faktisk... -
FSA FYSIK EKSAMEN HJÆLP
ForumindlægPå torsdag skal jeg op til fysik Og ja har i nogle forslag til hvordan man kan forberede sig til eksamen? jeg skal self. læse mit pensum igennem, men kunne det være en god ide at lave nogle disspostioner i forvejen? eller hvordan, for jeg ved ikke rigtig hvordan det forgår. og jeg har det faktisk... -
Samarbjede mellem fag.
ForumindlægHvad har det bibragt min AT-opgave at jeg har kombineret en danskfaglig og naturgeografisk tilgang? Hvad ville jeg ikke have fået med ved alene at anvende en naturgeografisk tilgang? -
lineær vækst og differentialregning
Forumindlægarghh er der nogen som kan hjælpe :/ hvad skal jeg komme ind på.. ?? -
Den engelske del.....
ForumindlægHalløj :-) Jeg har skrevet AT opgave om verdens første bil, og skal på onsdag til eksamen i det. Men pt. er jeg meget usikker på, hvordan jeg skal flette den engelske del ind i opgaven, og i det hele taget hvordan jeg lige griber det an. Har du lyst og hjælpe, så sender jeg gerne opgaven til ... -
HASTER - samf A
ForumindlægHej!!! Jeg sidder her med en samfundsfag aflevering til søndag og har problemer med 2'eren. Opgavebeskrivelsen er vedhæftet, da der er bilag til spørgsmålet - jeg forventer ingen svar, dog hjælp :-) jeg takker på forhånd -
Vector- mangler hint til
ForumindlægHej Jeg er i gang med at regne denne opgave. Cos 45 = 3 + 14t / √50 * √9 + 4t jeg kan ikke forstå hvordan det kommer til at se sådan ud i den næste udregning. hvorfor skal der stå 5 * foran kvadrat roden. 5 * √9 + 4t ^2 = 3 + 14t (solve dette) -
Kan jeg komme igennem HTX?
ForumindlægHej allesammen Jeg ville gerne søge ind på HTX, da der er en spændende retning der passer til mig. Jeg er bare lidt bekymret, for jeg har altid været super dårlig til matematik og fysik/kemi og de forventer jeg tager det på B-niveau. Jeg ved ikke hvor svært det egentlig er men jeg slap igennem 9... -
Potens funktioner
ForumindlægHejsa Jeg er i gang med en opgave hvor jeg skal vise at y=a*x og y=a/x og funktionerne med forskrifterne y=x2 og y=√x (der skal stå kvadratroden af x) alle er potensfunktioner. Hvad vil det sige, hvordan gør jeg det? -
Algebra: hvad gør jeg forkert?
ForumindlægJeg skal begynde på en masse naturvidenskabelig GSK-supplering til efteråret og forbereder mig derfor til B-niveau matematik. Navnligt forsøger jeg at lære mig selv differential- og integralregning. På det teoretiske front går det fint nok, og jeg finder infinitesimalregningen logisk nok, meeeeen...
