Søgning på: kemi b isis. Resultater: 11421 til 11440 af 96602
  • pH

    Forumindlæg
    Jeg skal bestemme pH for en monoprot syre. Jeg vil anvende formlen for en svag syre, da jeg ved at pH ligger i intervalet 4-10. Hvordan bestemmer jeg pKs?
  • sociologi & journalistik???

    Forumindlæg
    Hej! Nu har jeg prøvet på at finde informationer omkring; at tage en kandidatuddannelse i journalistik dog med en bachelor i et andet fag, det jeg tænker på er: enten sociologi eller idéhistorie. Vil det ærlig talt give gode jobmuligheder? Jeg har hørt mange steder at der er brug for journali...
  • hjælp til en kemiopg

    Forumindlæg
    Kan man godt sige at en syre og en base laver en kondensationsreaktion? Eller hvilken slags reaktion er det?
  • Soxhlet

    Forumindlæg
    hej Jeg har foretaget en ekstraktion af fedt i en McChicken, hvor jeg har fundet fedtindholdet for tørvægten af burgeren. Kan jeg bruge denne tørvægt til at sammenligne med noget? Har ikke kunen foretage en bestemmelse af vådvægten, da jeg har glemt en målling :(
  • Hydrid's elektronstruktur

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg kan læse mig til, at ionen Hydrid har strukturformlen 1s^2, men er der nogen der kan fortælle mig hvorfor og hvordan man finder ud af det? :-) Tak på forhånd.
  • Vektorer

    Forumindlæg
    Hejm jeg kunne godt bruge lidt hjælp til denne opgave: Om to vektorer a, b gælder: prikproduktet (2a-b)*(a-b)=45 |a|=6 og prikproduktet a*b=-2 Beregn længden af b og gradtallet for vinklen mellem a og bber der er nogen som kan hjælpe, kan slet ikke komme igang med den
  • Talteori

    Forumindlæg
    Den største fælles divisor. Fx gcd(5,10)=2 a og b er vel primiske, hvis gcd(a,b)=1 ? Jeg har bevist, at gcd(a,b)=gcd(a,b-a). Jeg mangler at bevise gcd(a,b)= gcd(b,r) a = b*x +r som er Euklids algoritme. På forhånd tak!
  • OM PÅ HF-HJÆÆLP

    Forumindlæg
    Hej.. Det var meningen at jeg skulle blive hf-student til næste år.. noget som jeg virkelig så frem til. men der tog jeg fejl, gennem mit første år havde jeg været der til næsten alle timer, og havde 6% fravær for hele året. Jeg havde afleveret næsten 250 timers skr. arbejde(en opgave svarer norm...
  • Reducer

    Forumindlæg
    3/a-b - 6b/a2-b2 Hvordan reducerer jeg den?
  • SUKKERFORMEL?

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der kan hjælpe med at forklar hvad sukker er og fortælle om hvordan molekylet er opbygget? hvorfor er forbruget af roesukker så stort i forhold til rørsukker i Danmark? Håber i vil hjælpe, fordi skal bruge det til eksamen. Tak på for hånd.
  • Reducering af udtryk

    Forumindlæg
    er der brugt kvadratsætningen til at reducere? (a-b)2 + 2a·(a+b) -b2 = (a-b)^2 -b^2 + 2a·(a+b) = (a - b +b)·(a -b -b) + 2a·(a+b) = a·(a -2b) ...
  • REDUCER

    Forumindlæg
    (a+b)^2-2a(a+b), det er opgaven.. så reducerer jeg: a^2+b^2+2ab-2a^2+2ab, og så går jeg i stå?
  • Brøkregning/bevis hjælp!

    Forumindlæg
    Sidder og har bøvlet med en opgaver i et par timer nu, så mon ikke i kan hjælpe:Vis atA/B=C/D og at A/B=(A*C)/B*D
  • Gradtal??

    Forumindlæg
    hejsa opgaven jeg har problemer med hedder følgende: Om vektorer a og b gælder: ¦a¦=2 , ¦b¦=3 og ¦a+b¦=3 beregn gradtallet for vinklen mellem a og b. er der nogle der kan give et hint til opgaven ??? er nemlig lidt lost
  • tværvektor

    Forumindlæg
    nogen som kan hjælpe? hvordan finder jeg vinklen mellem vektor a og tværvektoren til b når a=(2,5) og b=(-2,3)?
  • Udregne vinkel

    Forumindlæg
    Hej :) Hvordan udregner jeg vinkel B i trekant ABC, når det kun er opgivet, at b = 12, a = 9, c = 6.
  • bevisførelse af logaritme-regneregler

    Forumindlæg
    Jeg skal føre et bevis for at: log(a*b)=log(a)+log(b) Jeg er kørt helt flad i det, håber at der er nogen der kan komme med noget hjælp. For jeg kan i hverfald ikke lige overskue hvordan jeg skal komme fra det ene til det andet..:-(
  • hjælp endnu en gang

    Forumindlæg
    jeg tænkte på hvad giver den her så, for at se om jeg har regnet rigtigt. hmm(a-b)²evt. om der var en nem måde at regne dem på....?tak
  • MATEMATIK

    Forumindlæg
    Heejsa. er der nogen der kan hjælpe ?? -Omskriv 4x^2-12x+9 til formlen (ax^2+b)^2 Taaak :D
  • Differentation

    Forumindlæg
    Nu har jeg siddet et stykke tid og prøvet at differentieret (e^(b/x))^-1. Er der nogle der kan hjælpe mig på vej??