Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 12401 til 12420 af 32066
-
Hvad er forskellen på varmekapacitet og specifik varmekapacitet?
ForumindlægJa: Hvad er forskellen på varmekapacitet og specifik varmekapacitet? og hvorfor kan jeg ikke slå varmekapacitet op i min databog når jeg kan læse om den i min formelsamling? -
pufferligning
ForumindlægHvor mange mol NaOH skal sættes til 1,0 L af en 2,0 M eddikesyreopløsning for at lave en pufferopløsning ved hver af følgende pH-værdier? a. pH = pKa b. pH = 4,00 c. pH = 5,00 -
Spændingsfald og erstatningsresistansen
ForumindlægHej, jeg har lige lidt problemer med en opgaver. Jeg fik den første til 25 ohm og den anden til 45 V men er ikke sikker på at det er rigtigt -
Opgave ..
ForumindlægHej, håber I alle nyder det gode vejr og påsken.. Men vil hør om der er nogen her inde der kan hjælpe mig med opgave b og c i det vedhæftet filer? :) -
Reaktionsligning
ForumindlægHvad skal der står på den anden side af reaktionspilen ifh til salt opløsning? Na2CO3 + Ca(NO3)2 ? Na2CO3 + AgNO3 ? Na2CO3 + HCl ? Ca(NO3) + AgNO3 ? Ca(NO3) + HCl ? AgNO3 + HCl ? -
Beregn fart.
ForumindlægHej allesammen, har en aflevering om mekanik for til på fredag og har siddet i tre timer nu uden at finde svar på denne opgave. Den lyder sådan her: Hollywoodstjernen Tom Cruise har lige indspillet den 6. film i ”Mission Impossible”-serien, hvor han har udført mange stunt selv. Såled... -
Projekt design af pokal
ForumindlægNogen der kan hjælpe med opgaverne? -
Vektorer
Forumindlæger der nogen som kan hjælpe? -
Procentdel af latanoprost
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave? Tak på forhånd :) Det anbefales, at øjendråber, som indeholder latanoprost, opbevares i køleskab, fordi stoffet ikke er holdbart ved høje temperaturer. Hvis øjendråberne opbevares uåbnet og i køleskab, påstås det fra producentens side, at de ... -
Differentialregning
ForumindlægHej jeg vil gerne have hjælp til løse opgave a Det er uden hjælpemidler og man skal derfor trin for trin vise hvad man gør På forhånd tak! -
Bestem areal af trekant
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en opgave, der lyder: "Det oplyses, at vinkel A = 20 grader, siden AC = 10, højden fra B = 4 og vinkel C er stump i trekant ABC – bestem arealet af denne." Jeg er en smule i tvivl om jeg skal bruge formlen TABC = 1/2 x grundlinje x højde? Dette har jeg nem... -
Formler og ligninger
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med følgende opgaver; Når man går forbrænder man 5 kcal pr min og når mna 12 forbrænder man 12 kcal pr min. Karla,Rudi og Astrid har besluttet at cykle for at forbruge noglek ilokalorier og få noget motion.Karla har kørt 10min, før hun møder Rudi og astrid.... -
grænseværdi
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at supplere Matematik A, men jeg har ikke haft matematik i fire uger og kan derfor ikke huske så meget. Det føles som om, jeg starter helt forfra. Lige nu prøver jeg at forstå grænseværdier og differentialregning – kan I hjælpe med at forklare det? Jeg forstår det slet ikk... -
VALG AF STUDIERETNING
ForumindlægHej Alle Sammen. Sidder her, og skal til at vælge min endelige studieretning her om ikke særlig lang tid. Mine valg står mellem to retninger. 1: Matematik, fysik, kemi 2. Matematik, fysik, informationsteknologi. Jeg ved ikke rigtig hvad det der informationsteknologi går ud... -
STudieretning
ForumindlægHvilke muligheder giver følgende studieretninger:? Matematik A, fysik B, kemi B samfundsfag A, mediefag B, matematik B Skal til at vælge studieretning, men ved ikke hvad jeg skal vælge. Er meget forvirret på dette område, så det ville være rart med noget hjælp udefra. Taaakker.. -
Ved ikke hvad jeg skal vælge:(
ForumindlægHej alle sammen, Vi skal til at begynde på vores studieretningsprojekt, men jeg har INGEN idé om hvad jeg skal skrive i. Håbede lidt på at der er nogen der kunne komme med nogle gode forslag... Min studieretning er Matematik A, kemi B og fysik B På forhånd tak -
Vektorer i Planen
ForumindlægHej Jeg har en matematik opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af, nogen der kan hjælpe? Opgaven lyder på at finde normalvektoren til en plan a, som har ligningen 3x-7y+21z-21 = 0 Normalt ville jeg jo finde normalvektoren vha krydsproduktet, men hvordan gør jeg i dette tilfælde? -
Hjælp det haster virkelig!
Forumindlæghej jeg har virkelig brug for hjælp til Fsa Folkeskolen afgangsprøve matematik Problemløsningsdel 3 timer december 2000 det haster virkelig hvis nogen har opgaven vil jeg virkelig gerne have svarende !! det vil virkelig rede min dag ! hilsen pigen med problemer.. -
Hvad gør jeg?
ForumindlægHey jeg har et snit på 5,2 uden bonussen på 1,08. Jeg er interesseret i politik, historie,sprog og kultur. Ved i hvilken uddannelse jeg skal søge ind på? Jeg skal desuden supplere matematik på B-niveau i et halvårligt forløb. -
Løs andengradsligningen
ForumindlægHej folkens, sidder fast med en matematik opgave som lyder Løs andengradslingingen f(x)=0 Ligningen givet er f(x)=2x^2-4x-10 Håber i kan hjælpe. tak på forhånd
