Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 12661 til 12680 af 17400
-
synopsis
Forumindlæghej. Jeg er ny her inde, og har desperat brug for hjælp. Jeg er gået helt kold i min synopsis. Har valgt emnet en rejse til disneyland i paris. så som hvad det koster, sammenligning af priser i forhold til 1 voksen plus 1 barn på 5 år og 2 voksne og 1 barn på 5, observationer af hvem der rejse... -
Dødssynder
ForumindlægJeg sad og læste lidt i en LaTeX-guide jeg har og faldt over kapitlet "Dødssynder". En af disse var, at man aldrig måtte bruge: \\ i selve teksten. Det har jeg selv ofte førhen gjort. Der er desværre ikke rigtigt nogen forklaring på dette, så jeg ville bare vide om nogen vidste hvorfor ... -
Hjælp - AT i dansk og biologi om genteknologi
ForumindlægHej derude Jeg skal til AT eksamen her på fredag, og sidder fast med hensyn til dansk-delen. Derfor ville jeg spørge om der måske var nogen, der har haft AT i dansk før som kunne hjælpe eller nogen der har læst romanen Genspejlet af Svend Åge Madsen. Eller bare nogen der har forstand på AT (jeg... -
SPANSK RETTELSE HASTER HJÆLP
ForumindlægHej søde mennesker. Jeg er lige blevet færdig med min spansk tekst om billedet "Una Familia", og skal aflevere det her i aften, men jeg fornemmer en masse fejl pga min trætte tilstand, og beder jer derfor om hjælp.. Her er teksten: "En la pintura hay cuadro personas y son ... -
Årskarakterer og (godskrevet) fravær
ForumindlægJeg har undret over årskaraktergivningen især i matematik (B-niveau). Min lærer sagde til mig, at jeg fik 10 grundet mit for høje fravær. Ellers ville jeg få 12. Men meget af mit fravær burde være godskrevet. Jeg har for året lige nu 17/72 moduler = 23,61 %. Men jeg har fundet frem til at jeg man... -
AT-eksamen
ForumindlægHeeeey :) Vil lige høre fra erfarne mennesker, hvordan en AT-eksamen egentlig foregår, og hvad det er, man skal prioritere højst? -
Matematik
ForumindlægEt værelse hvor væggene har et areal på 32 m2 skal males. Hvor mange bøtter maling skal der mindst købes hvis en rækker til 6 m2. Kan nogle hjælpe mig med denne opgave -
forskellen mellem folkeskole og gymnasium
Forumindlæghey alle ! jeg skal snart på stx, efter sommerferien. men ville bare vide, lidt om hele miljøet, og forskellene?? håber i svare mig :) -
mat B dumpet ...
ForumindlægHej alle jeg er desværre dumpet i skriftlig mat B, trods min standpunktskarakter er 7 både mundtligt og skriftligt. jeg skal bruge mat på mindst B niveau for at gøre mig forhåbninger om at komme videre på universitetet, så derfor vil jeg gerne tage skriftlig mat B eksamen om i løbet af sommerferi... -
hjælp til start på gym
Forumindlæghej. jeg skal starte på gym her efter sommerferien, det ville være dejligt hvis der var nogen der havde nogle gode råd til forberedelse? jeg starter på 1.E og det er kunstnerisk linje, med musik tak på forhånd karl -
Spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt
ForumindlægHey folkens! Jeg er lige startet på STX og jeg har nogle spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt. 1. AT både i 1. 2. og 3.g foregår det på samme måde og hvor mange skal man fremlægge for? 2. Jeg vil bare lige høre om jeg skal forvente at holde mange mundtlige oplæg for flere mennesker end lære... -
ubestemte intregraler
ForumindlægHey... jeg har problemer med at angive følgende ubestemte integraler.. nogen som vil hjælpe mig med dem? 1. ∫(sinx - cosx)^2dx + ∫2sinx * cosxdx 2. ∫(√x+cosx)dx -
integral
ForumindlægHej.. Jeg har en funktion, hvor jeg virkelig har svært ved at finde stamfunktionen.. (3x^4-1)^5 * x^3 jeg forstår ikke hvordan jeg skal løse denne.. nogen som kan hjælpe :) -
Vælge tre tekster fra det moderne gennembrud
ForumindlægHej Jeg skal lave en dansk stil, og jeg har svært ved at vælge tre tekster fra det moderne gennembrud fra den samme forfatter. Det er en litterær analyse, der skal citers og perspektiveres til perioden. Er der nogen, som har forslage til hvilke tre værker man kunne vælge og analysere? -
overflade af kugle
ForumindlægHej Jeg har prøvet at finde frem til formlen for arealet af en kugles overflade. Jeg ved godt at den er 4*pi*r^2, men det er ikke lige det jeg får: hvis vi bruger formlen for en cirkel og tager den som omdrejningslegeme...: A = ∫2π√(r^2-x^2)dx fra -r til r <=> 2π*∫&radi... -
Program til figurtegning
ForumindlægHej, Er der nogen, der ved i hvilket program man kan tegne figurer som de nedenstående? upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7a/Supply-and-demand.svg/500px-Supply-and-demand.svg.png upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1b/Eksempeloverskud.JPG -
Hvordan finder jeg b?
ForumindlægDen bedste rette linje har ligningen: y = ax + b A findes ved denne formel: a = y2-y1/x2-x1 Hvordan findes b? Er det ikke noget med at at man isolere b evt. sådan; y- ax = b? Men hvilke tal skal så sættes ind? :D -
Fransk oversættelse
ForumindlægHej, jeg har et par danske sætninger, som jeg havde til opgave at oversætte, håber der nogle, der lige vil kigge på dem og evt. rette dem, ville jeg sætte stor pris på! Michèle er Nathalies veninde. Hun møder hende på gaden og de går ind i Bazar de l’Hôtel de Ville for at ... -
Hjælp til fysik c skriftlig opgave
ForumindlægHej allesammen Jeg har en fysik skriftlig opgave modul 2. Og jeg har et spørgsmål som driller mig rigtig meget. Jeg håber at der ville være nogen som kunne hjælpe mig det her. Det er en påstand som jeg skal finde ud af om den er sandt eller falsk. Her er påstanden: På forhånd tak -
Differentialregning - søger svar
ForumindlægJeg har en matematik opgave for med følgende spørgsmål, jeg søger svar og ikke måder at løse dem på:) - jeg er virkelig desperat. behøver ikke svar på alt, bare så meget som muligt. Spørgsmål er følgende: 1) Polynomiet f er givet ved forskriften f(x) = x^4 - x^2 a)Bestem tangentligning for f i x...
