Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 13121 til 13140 af 114887
  • nogen som vil rette min stil via mail?:)

    Forumindlæg
    Hey drenge&piger! vil høre om der er nogen der har tid i aften til at rette en stil? det er fra et fsa 9 klasse og jeg har skrevet om Dronning Margrethe. Den fylder omkring de 3 sider, det ville være dejligt hvis jeg kunne få den hurtig retur.
  • Bestemmelse

    Forumindlæg
    Hejsa, en der driller :( Tabellen viser den årlige olieproduktion i perioden 1.januar 1992 til 31 december 1998. År efter 1992---0----1----2----3-----4-----5-----6 Olieproduktion-8256-9125-9724-10727-10788-12087-13367 Det oplyses, at den årlige danske olieproduktion(målt i mio.m^3) som funtion...
  • plz help

    Forumindlæg
    Månens masse er 7,348 * 10^22 kg, og dens radius er 1,738 * 10^6 m Formlen for en kugles rumfang er V = 4/3 · pi · r^3. Udregn Månens rumfang
  • Stinker til mat.! :S

    Forumindlæg
    Jep jeg er MEGA dårlig til Mat så sidder lige og læser op! Jeg skal I ALLE DETALJER vise hvordan man læser disse ligningssystemer: 4x-8y=-3 -5x+7y=1 -3x^2+4x-1=0 ___________________________________________ En der kan hjælpe mig?
  • sæt nr. 8

    Forumindlæg
    Beregn rumfanget af en vandtank med mål som herunder 4 m, 3 m, 9 m. hvor mange liter kan tangen rumme? og hvor højt vil vandet stå, hvis der hældes 81.000 liter i.
  • Andengradsligninger (hjælp!!!!)

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde ud af at udregne ligninger og jeg har 3 jeg skal have regnet ud..... a)2x^2+3x-5=0 b)-3x^2+5x-3=0 c)8x^2-4x+0,5=0
  • Fysik/kemi disposition og eksamen

    Forumindlæg
    1)Hvordam foregår en fysik/kemi eksamen? 2)Hvordan ser en disposition ud? (et eksempel) 3)Hvor lang tid har man til at stille sit forsøg op? og skal man opstille forsøget imens censoren og læreren er der? Håber I kan hjælpe mig.
  • Homogen af grad k=-1

    Forumindlæg
    Hvordan viser jeg at f(x,y)=(3xy^2+(x^2)y)/(x^4+x(y^3)+y^4) er homogen af grad k=-1?
  • Vektor i 2D

    Forumindlæg
    Bestem en parameterfremstilling for linjen der går igennem punkterne (2,-3) og (-7,9) Hvordan gør jeg det? Altså jeg har lært at gøre det med en retningsvektor eller tværvektoren af en normalvektor. Er lidt på bar bund her.
  • Tangentligning

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med vedhæftet opgave. Det jeg har gjort indtil videre er at differensere ligningen så det bliver til Jeg har så indsat f'(x)=0 for at finde nulpunkterner, som bliver 3 og -0.4. Hvad gør jeg efter dette?
  • Stamfunktion

    Forumindlæg
    Jeg er blevet bedt om at bestemme en stamfunktion til følgende funktion der går gennem punktet (1,1) f(x):=2/(x)+3; Jeg er godt nok kommet i tvivl lige nu om hvordan jeg skal gribe det an.. ??
  • slut temp.

    Forumindlæg
    Jeg har en terobæger med 0,5 liter vand i, hvor temparaturen er 15°C. Jeg kommer 3 isterninger i. Isterninger vejer hver 5 gram og har en temparatur på 13°C. Hvordan finder jeg sluttemparatur?
  • udlede differentialkvotient vha produktreglen

    Forumindlæg
    Hej matematikere Jeg er i gang med lave mine eksamensspørgsmål og der er så det her spørgsmål der lyder: Udled differential kvotienten for x^3 ud fra produktreglen. Kan nogen hjælpe mig så jeg kan komme i gang. har udledt x^2 med tre-trinsreglen... please.....????????
  • HJÆÆÆLP HASTER PLEASE :(

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder her med alt i alt to opgaver jeg simpelthen ikke kan finde ud af :(. Håber der er nogle derude der kan hjælpe mig. her er linket til opgaverne: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080919_opgave_2HF_082_matC.ashx Der er tale om opgave 3 og 4. PÅ FORHÅÅÅ...
  • hjælp til at beregne integral

    Forumindlæg
    Uden hjælpemidler Beregn integralet 3 ∫ 4x / (x^2 + 1) dx 0 u = x^2 +1 du = 2x dx ∫ 4x / (x^2+1) dx = ∫ 2/u du Hvad skal jeg så nu ?
  • Reducer - rettelse?

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg har ikke prøvet at reducere før, og jeg håbede i lige ville kigge på mine opgaver? Jeg har gættet mig til det meste, men vil gerne vide om det er rigtigt inden jeg skal aflevere? Mange tak for hjælpen :) 1) 5(p-2q-r) +3(p-q+2r) = 5p-10q-5r+3p-3q+6r = 8p-13q+11r 2) 2(a+2b)+(a-b)´= ...
  • lineære funktion

    Forumindlæg
    hej kan i hjælp med den opgaver den rette linje m går gennem punkterne A(-4,2) og B(5,5) bestemt en forskrift for den lineære funktion,hvis graf går gennem C (3,-2),og som er parallel med m. tak
  • Find ligningen for tangenten til grafen

    Forumindlæg
    Hej I en hjemmeregning skal jeg finde ligningen for tagenten til grafen for f(x) i X0, når 1: f(x)= -2x^2+6x-1 og x0 = 2 2: f(x)= x- (kvadratroden af x) og x0=1 3: f(x)= 1/x -3x^2 og x0=1 Jeg har lavet en opgave oppe i skolen, men jeg kan stadig ikke helt se hvordan den skal regnes, da flere tal ...
  • Tegn en mulig graf for funktionen f.

    Forumindlæg
    En differential funktion f opfylder følgende: f(-1)=-3 f(5)=4 x -1 5 ________________________ f'(x) - 0 + 0 - Tegn en mulig graf for funktionen f.
  • Differentiering af funktion

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal differenciere følgende funktion "manuelt": f(x)=(3√x-1)(x^2-7x) Jeg kommer så i tvivl om jeg differentiere hver enkelt parantes først, eller hvordan? På forhånd tak.