Søgning på: fransk noter. Resultater: 13901 til 13920 af 19217
-
løs ligninger
Forumindlæg5=3x Kan ikke finde ud af sådan nogle opgaver -
x^2+x^2
ForumindlægHey You. Hvad giver: x2+x2? -
Omdrejningslegeme
ForumindlægHej, jeg har fået to funktioner f og g. f(x)=x^2 g(x)=9 Jeg skal bestemme rumfanget af det omdrejningslegeme, der fremkommer ved at lade området afgrænset af graferne for de to funktioner roterer 360 grader om x-aksen. jeg finder x-værdierne for skæringspunkterne mellem de to funktione... -
bevis at log2/log a = ln2/lna
ForumindlægHej Jeg skal bevise at : Kompendiet behandler begrebet fordoblingskonstant, der er den tilvækst i x, der afstedkommer at funktionsværdien fordobles (ganges med 2), så langt så godt. Halveringskonstanten behandles også. Opgaven popper lidt op som en trold af en æske, - ud over tre logaritmer... -
censur i USA
ForumindlægHej Jeg ville høre om noget Efter 9/11 herskede der jo en form for censur som regeringen havde bestemt i Amerika. Kun dem som var enige med regeringen fik lov til at udtale sig , andre var terroristernes side.. Jeg ville bare høre om der var samme form for censur den første sorte ... -
hjælp til opgave 3,4 og 3,5
Forumindlæghjælp til opgave 3,4 og 3,5 -
Radius
ForumindlægJeg skal lave denne opgave, men kan simpelthen ikke lige finde ud af, hvordan den skal løses??: Kuglens rumfang V kan ses som en potensudvikling hvor rumfanget afhænger af kuglens radius r. 4 V = ?? ⋅ π ⋅ r3 3 Bestem radius for en kugle der har et rumfang... -
Navnet til en formel
ForumindlægKan nogen forklare hvad det er for en formel, eller et udtryk for dv/dt = [1/(1 + ma2/I)]Ω×v ? -
Redegørelse VØ?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til at skrive en opgave om Aller Media, og jeg vil derfor gerne lave en virksomhedsbeskrivelse i min redegørelse, men hvordan kan jeg formulere det? Håber at i kan hjælpe :) -
Omdrejningspunkt, hvad er det?
ForumindlægJeg skal finde ud af, hvad omdrejningspunktet er i eventyret: Hans og Grete.. Nogen som kan forklare mig enkelt, hvad et omdrejningspunkt er? :-) -
potensfunktion
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave jeg fatter hat af. Overfladearealet af en dværghønes æg er 21% mindre end en alm. hønes æg. Hvad vejer dværghønens æg? jeg får oplyst at den alm. hønes æg vejer 60g. kan i forklare det på en lidt uddybende måde så jeg forstår det? -
HJÆLP! Bevis at et 2.gradspolynomium f(x)=ax^2+bx+c er differentiabel i ethvert punkt x0..
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med et eksamensprojekt og er nået til et punkt, der lyder således: Bevis følgende sætning: ”Et 2.gradspolynomium f(x)=ax^2+bx+c er differentiabel i ethvert punkt x0 og den afledte funktion er f^' (x)=2ax+b.” Jeg er sådan lidt på herrens ma... -
Kort oversættelse
ForumindlægSkulle her oversætte en tekst fra dansk til engelsk. (Bemærk: der er 2 ord, jeg ikke har kunne slå op.). Det er mest ordvendingerne, jeg har problemer med (: DANSK: Få styr på dit liv, mand! Den klassiske machomand er yt. En mands vigtigste værdier er hæderlighed og at have styr på sit liv, viser... -
Relativ tilvækst
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp... Det kunne være mega godt hvis i gad godt hjælpe mig med denne her opgave - da jeg overhovdet ikke forstår den... Er gået i stå! Jeg fatter ikke hvad man skal gøre her, altså hvilke formler jeg skal bruge og hvordan man skal beregne det ud... Opgaven: Om ... -
Løs ligningen
Forumindlægunktionerne f og g er givet ved f(x)=-x^2+1.5x^2+6x-1 og g(x)=6.5-x Løs ligningen f(x)=g(x) hvordan gør jeg det? -
synopsis - fremlæggelse
ForumindlægHej folkens, Jeg skal udfra nogle kildetekster opstille en problemformulering/problemstilling. Også besvare den.. Nøjagtigt til en normal historie eksamen. Også skal jeg fremlægge/eksamineres her om et par dage. Det er bare en øvelse i historie timerne. Mit problem er, at jeg slet slet ikke kan o... -
Keplers love
ForumindlægHvordan skal jeg svare på opgave 702? Hvis jeg fx. tager Jorden og bruger formlen hvad er så den halve storakse a? -
monotoniforhold
ForumindlægHejsa :) hvordan besvarer jeg sidste del af spørgsmålet ? tak for hjælpen <3 -
Martin Luther king?
ForumindlægJeg skal fortælle om Martin Luther king til eksamen. Nogle der har nogle ideer til hvad der er meget vigtigt at fortælle? Og nogle der kan give råd til noget jeg fx kan perspektivere det han har oplevet til? Tak på forhånd. -
Reducer udtrykket mest muligt!
ForumindlægHej Jeg sidder med en matematik opgave omkring reducering af et udtryk, som jeg ikke helt kan få løst. Udtrykket er: (a½ * a-1 * √a3 ) / (a8)½ Nogle der kan hjælpe med reduceringen af udtrykket? :) På forhånd mange tak! :)
