Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 psykologi. Resultater: 14021 til 14040 af 179765
  • f(x) = 10 exp(1/2X)

    Forumindlæg
    f(x) = 10 exp(1/2X) hvordan regner jeg: hvor mange gange større f(x) bliver, når x vokser med 2 ? ?
  • reducer

    Forumindlæg
    hej er der nogle der kan disse stykker (3a6b2)4 (x-2)2+2x håber i kan hjælpe
  • Befolkningstal

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har et problem: Udviklingen i verdens befolkningstal havde i 1960 en årlig vækstrate på 2 %, mens den årlige vækstrate i 2004 var på 1 %. Jeg skal finde fordoblingstiden for væksten i verdens befolkningstal, hvis vækstraten havde fortsat med at være 2 % om året efter 1960. Jeg kende...
  • det går helt galt

    Forumindlæg
    Ej, altså skal beregne a i følgende formel : s = 0,5*a*t^2 : er det så ikke bare s/0,5*kvadratrod(t) ?
  • bestem f'(x) ?

    Forumindlæg
    bestem f'(x), når f(x)=x^3-6x^2 hjæææælp :O
  • Laveste og højeste fart på vektorfunktion.

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg ved ikke hvordan jeg skal finde største og mindste fart på min vektorfunktion.. Jeg går ud fra at man skal differentirere x(t) og y(t) for at få hastighedsvektoren, og så finde farten med pythagoras og differentirere igen og så sætte det =0 ? Hvis det er rigtigt, så er det umuligt. Kan...
  • REDUCERING, hjælp!

    Forumindlæg
    Jeg helt på bar bund med denne reducering og om hvordan jeg skal gribe den an!.. 4 * ( x/4 - 3/4)^2 mvh jakob :)
  • monotoniforhold Haster

    Forumindlæg
    jeg sidder med min matematik aflevering og er stødt ind i et lille problem.. jeg skal finde monotoniforholdet til f(x)= x / x+2 det har jeg så fået til f'(x)= 2 / (x+2)^2 herefter skal jeg løse f'(x)=0 og der gik jeg lidt istå, fordi jeg har den her brøk. (det er sikkert meget simpelt, me...
  • 3.gradspolynomi

    Forumindlæg
    Vis, at 2 er nulpunkt i polynomiet f(x)=x^3-4x^2-4x+16. Hvordan gør man det?
  • Vektor (eksamensopg. i mat) 3.055

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg står over for et lidt drilsk problem Jeg er blevet oplyst om 2 vektorer (va)=vektor a og (vb)=vektor b, at (2*va - vb)*(va + vb) = 45 Længden af va = 6 Og til sidst, va * vb = -2 og jeg skal finde længden af vb.. Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gribe den an.. har kigget lid...
  • HJÆÆLP

    Forumindlæg
    Rumfanget (V) af en cylinder med r= 2 og h=10 pi = 3,14 Det er kun det er der spørgsmålet og forstor det ikke helt :))
  • Reducer udtrykket?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal reducere følgende: (b(a2+2a+1)) / (a+1) og (a2-4) / (a+2) Jeg har indtil videre gjort dette, men er nu gået i stå: (ba2 + 2ab + b) / (a+1) = (ba2)/ (a+1) + (2ab)/(a+1) + b/(a+1) Kan dette recuceres yderligere? Og hvordan griber jeg den anden an? TAK
  • OPgave..

    Forumindlæg
    Angiv en løsning til differentialligningen, der går gennem (x0,y0), når dy/dx= e^(2x)-2e^(x)-e^(-x) og (x0,y0)=(ln(2);0) Har differentieret dy/dx til: 0,5*e^(2x) - 2e^(x) + e^(-x) men hvad videre??
  • bestem rødder i polynomier af anden grad..

    Forumindlæg
    Vil gerne have lidt hjælp til denne her opgave, hvis der er nogen derude som gerne vil hjælpe. Bestem rødderne i hvert af følgende polynomier af anden grad, og skriv polynomiet som et produkt af førstegradsfaktorer: a) P(x) = x^2-4 b) Q(x) = x^2-5x c) D(x) = 2x^2+2x-4 På forhånd tusind tak
  • Forkort og reducer en brøk

    Forumindlæg
    Hey jeg har et lille problem .. for det første kan jeg ikke huske forskellen på at forkorte og på at reducere en brøk- dernæst behøver jeg hjælp til at løse følgende opgaver: 1) Forkort brøk x2 + 2x / 4x + 8 2) Reducer brøk 8a3 * b * a-2 / 2b2
  • Reducer brøk

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal reducere dette udtryk. Ville påskønne et forslag. (4a^2-4ab+b^2)/(4a-2b)
  • Integrale...

    Forumindlæg
    hvordan finder jeg stamfunktionen til denne?! (4/(x^2+2x+1))
  • Hjælp til sidste opg i aflevering!

    Forumindlæg
    Sidder med sidste opg i min aflvering: Opløs, hvis det er muligt, tæller og nævner i faktorer, og forkort om muligt hver af brøkerne. Sidder nu med brøken: (2x^2+7x-4)/(x^2+3x-4) Ved godt hvad jeg skal, men når jeg skal skrive på formen a(x-x1)(x-x2) så ved jeg ikke hvad er?? I tælleren er...
  • sandsynlighedsregning

    Forumindlæg
    En stokastisk variabel X har middelværdi 5 og varians 2. Hvad er E(X2)?
  • partiel integration

    Forumindlæg
    Hvordan løser jeg dette integral vha. partiel integration: x2*(2x-1)-2 På forhånd tak!