Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 14241 til 14260 af 35989
  • En der kan se dette igennem: emne omsorgssvigt

    Forumindlæg
    Punkter til muntlig eksamen: Hvad er godt omsorg hvad er omsorgssvigt Aktiv/passiv fysisk omsorgssvigt - aktiv/passiv psysisk omsorgssvigt Freud/Stern's teorier Hvilke konsekvenser kan omsorgssvigt medføre Hvad kan man gøre. God omsorg: Når der holdes opsyn, de basale behov er dækket Så som m...
  • Glædelig Pi-dag

    Forumindlæg
    Glædelig π - dag :-)
  • Læserbrev til De unges barske tale

    Forumindlæg
    Hey folkens derude! ;) Vi har fået en opgave af min dansklærer om at vi skal skrive en INDLEDNING til et læserbrev om "De unges barske tale" som blev bragt i Morgenavisen JP d. 30. juni 2003. Vil I ikke se den og give feedback? Tak...
  • Bestem længden

    Forumindlæg
    Figuren viser en trekant ABC. Desuden er højden AH tegnet. Nogle af målene fremgår af figuren. a) Bestem længden af siden BC. b) Bestem længden af højden AH Hvordan gøre jeg det? kom gerne med eksample som viser hvordan man gøre ellers kan amn ikke forstå
  • Areal af gult område i en cirkel

    Forumindlæg
    Hej Hvordan løser jeg dette? tak på forhånd
  • energi

    Forumindlæg
    En kaffemaskine på 1200W brygger en kande kaffe på 1,2 liter. Hvad koster dette?
  • vektorer

    Forumindlæg
    er der nogen som kan hjælpe mig med spørgsmål b og c?
  • en eksponentielt voksende/aftagende funktion

    Forumindlæg
    Om en eksponentielt voksende funktion f oplyses det, at fordoblingskonstanten er 8 og at f(3)=12 Bestem f(11) Om en eksponentielt aftagende funktion f oplyses det, at halveringskonstanten er 4 og at f(3)=12 Bestem f(11). Hvordan gør jeg det?
  • optimersering igen

    Forumindlæg
    hvordan laver denne opgave (vedhæftet)
  • renteformel

    Forumindlæg
    hej jeg ved godt hvordan man laver renteformlen men hvordan skal den tastes ind i geobegra? En person indsætter 50.000 på en konto til en fast årlig rente på 4 %. a)Hvor stort et beløb står der på kontoen efter 12 år? har fået formlen til sådan: kn=50.000(1+0,04)^12 kan nogen evt. hjælpe m...
  • Integral

    Forumindlæg
    Hej, jeg har lidt svært ved integralregning og stamfunktioner. En som vil hjælpe mjg med at besvare dette spørgsmål? a) Bestem samtlige stamfunktioner til polynomiet Tak på forhånd
  • Opdrift og tyngdekraft

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til beregningen af opgave b. Har lavet det her indtil videre.
  • Andengradspolynomium u. hjælpemidler

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal løse et andengradspolynomium uden hjælpemidler. Jeg ved, hvordan man løser ligninger med diskriminantformlen, men jeg undrer mig over, at jeg får stillet en opgave, hvor jeg skal udregne kvadratroden af 169 uden hjælpemidler. Er der nogen, der kan gen...
  • Investering

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder fast ved denne opgave, og om jeg når frem til den rigtige nutidsværdi. Spørgsmål: Hvilken type anlæg er udfra en økonomisk betragtning billigst, vurderet ud fra kapitalværdien? Anlæg 1: Samlet investering: 35 mio. kr. Vedligeholdelse: 1 mio. kr. pr. år. Effektfaktor (kølebehov/e...
  • Vektorer

    Forumindlæg
    Hej, er der en som kan hjælpe mig med opgave c?
  • Vektorer

    Forumindlæg
    Vektorer Vektorerne a=(18 over 27) og b=(12 over 18) er parrallelle. Bestem tallene s og t så b=ta og a=sb. Jeg ved at jeg skal stille det op som ligninger, men præcis hvordan ved jeg ikke?
  • Vektorregning/Linjens ligning

    Forumindlæg
    Hej Jeg har det lidt svært med at løse spørgsmål b) og c) i det vedhæftede dokument, håber der er nogle der kan hjælpe. Tak på forhånd
  • Er min udregning god nok?

    Forumindlæg
    hej er i gang med en aflveering, hvor jeg er kommet i tvivl om min udregning er god nok - jeg skal tydeligt vise, hvordan jeg kommer frem til svaret. Billede af vedhæftet af både opgaveformuleringen samt min besvarelse. På forhånd tak. Go' weekend :-)
  • optimering

    Forumindlæg
    Hej er virkelig i tvivl om hvordan man løser denne opgave. tak på forhånd
  • redoxreaktion

    Forumindlæg
    hej generelt, når man har om redoxreaktioner, så har jeg set, at rigtige mange skriver, når de arbejder med kaliumpermanganat, hvor deres formel vil ære MnO4, og ikke KMnO4, er der nogen, der kan forklare, hvorfor de fleste udlader K?