Søgning på: religion noter etik. Resultater: 14321 til 14340 af 19479
-
f(x)=2xe^x-x^2
ForumindlægGodaften :) jeg sidder med differentialregningsaflevering, og er lidt i tvivl om denne opgave; f(x)=2xex-x2 Jeg skal benytte mig af en af differentialregnereglerne, men er i tvivl om jeg skal behandle den som en sammensat funktion, en multiplikationsfunktion eller en subtraktionsfunkt... -
Firmaet fusk og fup - Hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg har siddet og hygget med denne opgave i noget tid, men jeg kan ikke finde ud af følgende opgaver - Hvad var firmaets indtjening i 2000? - Hvornår tjener firmaet over 1. mio? - Opskriv funktionens definitionsmængde - Hvad angiver den? - Opskriv funktionens værdimængde - Hvad ang... -
Hvad er det danske modstykke til "for which"?
ForumindlægFor eksempel, det danske modstykke til "in which" er "hvori". -
Kriminalitetsteori
ForumindlægHej, jeg er igang med en opgave, som handler om overordnet kriminalitet og kriminalitetsteorier. Da jeg desværre ikke kan google mig frem til en forklaring af: Kontrolteori, Motivationsteori, Kulturteori, har jeg dermed brug for jeres hjælp. Håber I vil hjælpe mig med at kort rede gøre de forskel... -
Differentialregning
ForumindlægHvordan ser disse to ud når de differenceres? f(x)=√2*x2+4*x+13 f(x)=4*e3*x+12 -
Isolering af variabel
ForumindlægHej alle..har en opgave som jeg simpelthen ikke forstår :( isoler variablen t i følgende formel: R = R0(1+a t) det ville være rigtig rart, hvis en af jer kunne hjælpe mig med den ! :) -
Hjælp til differentialregning.
ForumindlægHejsa er der nogen derude som kan forklare mig hvad forskellen er mellem differenskvotient og differentialkvotient. og en kort om hvad differentialregning er helt præcist. -
SRP på 35 sider!?
ForumindlægJeg har skrevet SRP i mat og fys med hovedvægt på mat og den fylder nu 35 sider med det hele. Er det for voldsomt? Der er jo MANGE udregninger der tager MEGET plads? Desuden er der linjeskift => udregning => linjeskift. så der går to tomme linjer til én udregning.. -
Ideologi
ForumindlægHej. Kan i hjælpe mig med et spørgesmål til min opgave? Hvorfor er skattelettelser ideologiske og hvorfor betyder de noget for velfærdsstaten? På forhånd mange tak :-) -
Integralregning
ForumindlægOpgave: Udregn ∫31 x2 dx og forklar, hvad tallet viser. (1-tallet skal være under 3-tallet og hænge sammen med slangen). Nogen, der kan hjælpe? -
Vektorer i 3D
ForumindlægEn linje, l, går igennem punkterne P= (1,0,9) og Q= (5,-1,4). Har fundet parameterfremstilling for linjen: l: (x over y over z) = (1 over 0 over 9) + t · (4 over -1 over -5) Spørgsmål: Beregn afstanden fra punktet R= (0,6,-3) til linjen. Er der nogen, der kan skære ud i pap... -
Volumen af badering
ForumindlægVolumen af badering Find rumfanget af en cirkelrund badering med cirkelrundt tværsnit, når baderingens ydre diameter er 1 m og den indre diameter (hullet) er 60 cm (Dvs. ydre radius R = 50cm og indre radius r = 30cm). Rumfanget skal bestemmes i m3 med 4 decimalers nøjagtighed, og CAS må beny... -
integral med sinus
ForumindlægEr dette en korrekt måde at løse nedenstående integral på: ∫sin(x)^2cos(x)dx fra 0 til π Sæt u=sin(x)^2 du/dx = 2sin(x)cos(x) => dx = du/(2sin(x)cos(x)) 2∫√u du = 4/3 u^(3/2) Og indsæt grænser u(sin(π)), u(0). Så får man trivielt 0. -
linier og afstand
ForumindlægHej, jeg skal lave denne opgave (vedhæftet). Jeg har lavet den første opgave, men den anden opgave kan jeg ikke finde ud af. Min første tanke var at bruge afstandsformelen, men vi kender jo kun radius og (a,b) altså et punkt. Vi kender ikke x1 og y1. Er der nogle som kan hjælpe? :) -
indsæt grafer
ForumindlægHej Jeg er i øjeblikket ved at skrive en større skriftlig opgave, og er i den forbindelse løbet ind i nogle tekniske problemer. Jeg skal gerne have indsat en masse grafer, men kan simpelt hen ikke finde ud af, hvordan man gør. Jeg har forsøgt at anvende \begin{figure} og \includegraphics, m... -
Nogen der er jurastuderende?
ForumindlægHej! Jeg synes at jura studiet lyder rigtig spændende, men jeg har bare et par spørgsmål som jeg gerne vil have svar på før jeg tager min beslutning. Jeg har hørt og læst at det er et RIGTIGT hordt studie og at man skal læse rigtig meget, det er jeg også sikker på at man skal på de andre studi... -
Differentiation - brækregel
ForumindlægJeg er ved at få grå hår over følgende opg: Givet får jeg: På trods af det rigtige resultalt givet: -
Finde monotoniforholdende af funktion
ForumindlægHej! Jeg sidder og bøvler med en opgave hvor jeg skal finde monotoniforholdene for følgende: f(x)=2x^2-4x-4 Først differentierer jeg og får 4x-4 Hvad gør jeg så nu for at finde monotoniforholdende? Skal jeg skrive f'(x)=0 f'(x)=4x-4=0 eller har jeg misforstået noget? Je... -
Procent og renter
ForumindlægBenyt formlen = s + b (1+r) En tøjbutik holder udsalg, og nedsætter normalpriserne til lavere udsalgspriser. Prisen på en trøje til normalpris 299 kr. nedsættes med 30%. Bestem udsalgsprisen. Skal man så gøre sådan her : 299 + 1 * 0,3? 3 fordi 30/100 = 0,3 -
halvårig rentetilskrivning
ForumindlægEt beløb på 4500 kr. sættes i banken, der forrenter det med 4,2% p.a. Hvor meget står der på kontoen efter 7 år, når a) Banken tilskriver renten helårigt? 4500*(1+0.042)7 = 6001.87 Efter 7 år med en helårigt rentetilskrivning vil der stå 6001,87 kr på kontoen. b) Banken tilskrive...
