Søgning på: religion noter etik. Resultater: 14381 til 14400 af 19479
-
Forsøg? dispositioner?
ForumindlægEr der nogen der har nogle der har nogle gode fysikforsøg man kan bruge til eksamen (FSA)? og evt. nogle dispositioner eller andet brugbart? noget der måske giver lidt ekstra point hos censor? (magnetisme, elektromagnetisme, Induktion, Elektrisk kredsløb, Atom- og kernefysik, radioaktivitet, luft... -
Eksponentiel funktion.
ForumindlægHalløj ;) Er der nogen der ved, hvordan man kan bestemme en forskrift for en eksponentiel aftagende funktion, hvis man kun får oplyst at den går gennem et punkt fx. P (4,200) og en halveringskonstant? -
Hvordan er livet i Uni?
ForumindlægJa hvordan er det, er det samme som gym hvor man sidder og tager notater? - Men genrelt hvordan ser en alm. skoledag ud for jer? En sidste ting, er der lektier fra dag til anden som man ser det i folkeskolen og gym? På forhånd tak :) -
Haster
ForumindlægHej.. Jeg skal til eksamen imorgen den 10 juni i samfundsfag og mangler at få styr på den scandi, Amri og den tyske model. Hvad går de ud på og hvad kan man bruge dem til? Plizzz hjælp mig.. -
Bestemte Integral Igen :(
ForumindlægJeg skal til den mundtlige eksamen i Mat B bl.a. indenfor integralregningen gøre flg: Giv et eksempel, hvor du udregner en størrelse, der ikke er et areal ved hjælp af et bestemt integral. Hvordan skal det helt præcist forstås? Og skal man bruge det bestemte integrals regneregler, som ligner de... -
EKSAMENS-ANGST!
ForumindlægHey geeks! ;) For manges vedkomne er vi jo allerede godt i gang med eksamensperioden. F.eks. skal jeg selv op i fysik i morgen, hvilket jeg er super nervøs for! Så jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen der har et par gode råd til, hvordan man får nerverne under kontrol? :) anyone? -
øknomiske mål eksamimorgen
Forumindlæghej hvad er kort øknomiske politiker hvad er økonomsike mål har eksam imorgen håber for svar -
Historie eksamen - 24 timer
ForumindlægHej, Jeg skal til historie eksamen i morgen fra 12.00. Det er en 24-timers prøve, så jeg ville høre om der er nogen der har tid til at hjælpe lidt i morgen på et tidspunkt? -
Den nordiske velfærdsstat - problemformulering
ForumindlægJa, jeg sidder som en del andre de her dage og forbereder Historie eksamen der skal fremlægges imorgen kl 13, og er i den forbindelse rendt ind i lidt problemer med min problemformulering. Som nævnt i overskriften er emnet den nordiske velfærdsstat, og indtil videre har jeg følgende problemstilli... -
Superelever dropper ud af studiet
ForumindlægMed tårnhøje karakterer fra gymnasiet blæser de direkte ind på lægestudiet på kvote 1. Men hver fjerde af dem dropper ud igen - de fleste inden for det første år. Overraskende tal viser nemlig, at studenterne med de højeste karakterer ikke altid er dem, der er bedst til at bide sig fast i et univ... -
Bevis formlen for arealet af en trekant
ForumindlægHele min opgave hedder: 1. Trigonometri: Gør rede for definitionen af sinus og cosinus. Bevis sinusrelationen og formlen for arealet af en trekant. Jeg har bevist og gjort rede for sinus og cosinus relationerne. Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal bevise arealet af trekanten. Jeg tro... -
nirvana=livshjulet
Forumindlæghej vil lige høre, er livshjulet kaldes det samme som nirvana, men bare nirvana på buddisme. hvad bruger man nirvana til? -
Monotinoforhold
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f (x) = x4 - 8x2 + 1. a) Løs ligningen f (x) = 0. b) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(3, f (3)). c) Bestem monotoniforholdene for f . Hej, nogen der kan hjælpende mig med ovenstående? :) -
ln(x)¤ x opløftet i anden
ForumindlægHej, hvordan intgrerer man ln(x) gang med x opløftet i anden. I må meget gerne sige, hvilken regel man bruger -
Papir og Eksamen
ForumindlægHvornår er det okay at kigge på sit papir til eksamen? Hvis det overhovedet er det? og det er mundtligt! :) -
Hvad var I oppe i?
ForumindlægHej alle Kunne godt tænke mig at høre, hvad I har været oppe i til old eksamen? :) -
Differentialligninger ... Endnu engang
ForumindlægJeg beklager de mange opslag omkring differentialligninger. Er der ikke en, der muligvis vil forklare, hvordan man griber disse opgaver an og måske kort kan redegøre for, hvordan og hvorfor man skal gøre, hvad man skal gøre? Tusind tak på forhånd fra en stresset elev! -
EKSAMENS HJÆLP - MATEMATIK
ForumindlægHej:) Jeg er en 1 hf'er, som skal op i mundtlig matematik snart. Jeg har fået de 18 spørgsmål man kan trække, på forhånd, så dem skal jeg lige have lavet så jeg kan terpe det igennem :b Så hvis der er nogen som kan hjælpe, så skriv endelig:)hurtigst muligt. -
Deling af kameler
ForumindlægOpgaven lyder: Deling af Her er historien om den gamle araber, der døde og efterlod sig tre sønner, samt 17 kameler, som sønnerne skulle dele. Den gamle araber havde bestemt følgende i sit testamente: Ældste søn skulle have ½ af kamelerne Mellemste søn skulle have 1/3 af dem Og ... -
løs ligninger
Forumindlæg5=3x Kan ikke finde ud af sådan nogle opgaver
