Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 pædagog. Resultater: 14921 til 14940 af 178177
-
uligheder.
ForumindlægHejsa.... Jeg skal finde løsningsmængden. Hvordan og hvad er det?? √X > 0 og x² > 4 Hjælp.... -
kompleks løsning
ForumindlægHej Har en opgave som går ud på at jeg skal finde alle komplekse løsninger til ligningen ez^2 =1 Jeg ved at en eksponentiel funktion er 2*Pi*i periodisk og at z^2 må være på formen 2*Pi*i*N.Hvis N=0 bliver z=0 Men hvordan kan jeg finde løsningen for N større end 0 og N mindre end 0? -
Omkreds
ForumindlægJeg skal beregne omkredsen af et rektangel: O=2*(3m+2cm)= 10 Men hvilken enhed for jeg det ud i?? -
sin(pi/4)
Forumindlægsin(pi/4) = 1/2 jf. besvarelse sin(pi/4) = 1 / sqrt(2) jf. min lommeregner hvorfor er der forskel? -
Reducér udtrykket
ForumindlægOpgave a: Reducér udtrykket (a + b)2 - 2a * b - b2 Hvordan gør jeg dette? Med udregning, da det er uden hjælpemidler -
Hvordan beregner man med logaritmer uden lommeregner (uden hjælpemidler)... Haster
ForumindlægHej Jeg har en opgave, hvor jeg har nået frem til, at jeg skal beregne a = log(8) / log(2) Hvordan gør man det? På forhånd. -
løsning til differentialligning
ForumindlægHej skal finde løsningen til følgende differentialligning. y´(t)=(8-2t)*(y(t))^2 Løsningen skal overholde y(8)=3 og y(0)=0 Som må være mine udviklingspunkter. Jeg tænker at jeg vil starte med at integere ligningen for at få y(t) så mine udviklingspunkter kan indsættes. Mit problem er at j... -
primtal
ForumindlægHej Jeg skal vise at (158,188)= 2, ved brug af Euklids algortime.. Nogen der kan hjælpe? på forhånd tak.. -
Betydning af et symbol
ForumindlægHvor -2 x hvad betyder ? Jeg roder ret ofte rundt i de forskellige symboler, og jeg kan virkelig ikke huske hvad dette betyder -
Isolering.
ForumindlægJeg har fået til opgave at skulle isolere "m" i følgende formel: E=1/2m*v^2+m*g*h Og jeg fatter hat. -
Trekantsberegning
Forumindlæghey derude, Jeg har en opgave ejg ikke lige ved hvordan skal løses: I en trekant ABC er |BC|=(4/3)*|AB| og |AC|=2*|AB|. a. Bestem vinklen A. Hvordan skal man det ? -
opløft i anden
ForumindlægEr vi enige om at -3^2 = 9 Nogle siger det er -9 men så skulle der jo stå: -(3)^2 -
Ligning - brug for hjælp!
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har brug for hjælp med denne 2. gradsligning: Det skulle være en 2. gradslining, selvom den ikke har den normale form. -
Andengradsligning
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at løse den her a) Løs andengradsligningen 2??^2 + 6?? + 4 = 0 -
Hjælp til løsning af ligning
Forumindlæg2(x+3)2=11 Kan ikke helt løse ligningen. Løser man den som almindelig andengradsligning på trods af parantesen? -
hvordan passer det?
Forumindlæghvordan giver det: 1 / q + 2' kan ikke helt forstå 2' er det noget regne teknisk??? -
Kugle
ForumindlægHvad skal man starte med at gøre, jeg er total lost i denne opgave.I et koordinatsystem i rummet er givet et punkt C(1,-3,1). En kugle K, der har cemtrum i C, tangere den plan, der indeholder koordinatsystemets første- og tredjeekse.#1 Bestem en ligning for kuglen K.Kuglen K skærer den plan, der ... -
omdrejningslegeme
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver nogle opgaver til forberedelse til skriftlig eksamen i morgen. 2) Så har jeg et spørgsmål ang. omdrejningslegeme. Jeg ved godt hvad man skal gøre, jeg kan bare ikke finde ud af det, så håber der er nogen der kan hjælpe med et eksempel. f(x)=x-2*kvadratrod(x), x>=0... -
sinus/cosinus relationerne
ForumindlægI en trekant ABC er a= 8, c=14 og højden hb= 6 Beregn de ukendte stykker i trekanten. Jeg har udregnet halvdelen af side b i en spidsvinklet trekant til at være 12,65 ved at bruge pythagoras. jeg kan ikke rigtig komme videre derfra, for jeg kan ikke udregne den anden halvdel. det er ikke muligt ... -
Bestem arealet af M
ForumindlægNogle der kunne hjælpe med følgende opgave ? På forhånd tak. Graferne for funktionerne f(x) = 8-x^2 og g(x) = x^2 afgrænser i første og anden kvadrant et område M, der har et areal. Bestem arealet af M
