Søgning på: fransk noter. Resultater: 15341 til 15360 af 19217
-
Funktioner
ForumindlægHej Studi Jeg kender godt nok til funtioner, men denne her driller mig lidt: To funktioner f og er bestemt ved f(x)=√x , x≥0 g(x)=0,5x Bestem kordinatsættene til hvert af skæringspunkterne mellem graferne f og g Hvordan indtagne f ind i kordinat system, er det overh... -
hvordan skriver man en til et 10 tal??
ForumindlægHey folkens.. Jeg synes selv jeg skriver rigtig flot på engelsk... og jeg har næsten aldrig nogen grammatiske eller sproglig fejl når jeg skriver engelske stil... men alligevel får jeg kun 7?? altid... uanset hvor meget jeg gør ud af stilen...altsåå om jeg skriver den kl. 2 om natten eller bruge... -
Hjælp til andengradsligning
Forumindlægc) 9x2+3x-2 = 0 a = 9 b = 3 c = -2 d = b2-4*a*c Jeg har lidt problemer med denne andengradsligning, håber nogle har lyst til at hjælpe mig! -
Kemi niv c - turbo- eksamen
ForumindlægHej Jeg er igang med kemi turbo på GSK. Jeg skal om en uge op i kemi c. Det er ikke mit stærke fag. Er der nogen, der ved hvor meget der skal til for at bestå med et 2 tal (6 efter gammel skala). :-) Min lære vil ikke svare på noget ang. eksamen. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg bedst forsvar... -
modsat af bestemt integerale?
Forumindlægjeg har et bestemt integral fra 0til t ∫ Vx dt=x hvor x=V0·t+(1/2)·a·t^2 og jeg skal isolere Vx, er det muligt, når der er tale om et bestemt integrale? -
Enzymers funktion
ForumindlægHej(: Jeg ska skrive som enzymers funktioner til en brochure , som ska med til noget natur i teltet min klasse skal være med til .. Men hva synes I er vigtigt at få med ? For jeg ska jo ikk skrive for meget.. Så hva ville I mene jeg skulle tage med ? Det skal siges at det kun er funktionen jeg... -
diff
ForumindlægHejsa, jeg har lige en opgave her jeg gerne vil have tjekket :) Find ligningen for tangenten til funktionen f(x) = √x i x0 = 36 mit bud: f(x) = √x f(x) = 1/2√x f´(x0) = f´(36) = 1/2√36 = 3 f(x0) = f´(36) = √36 = 6 y = f(x0) + f´(x0) * (x-x0) y = 6 + 3 * (x-36) y = 6 ... -
ubekendt koordinat
Forumindlæghey jeg sidder her med en opgave til torsdag og jeg er ikke helt sikker på hvordan man løser denne opgave "Beregn x, når P(-2,5), Q(x,5) og |PQ|=6½" håber i kan hjælpe mig lidt med evt. nogle metoder eller noget ;) -
integration ved substitution.
ForumindlægHej,. jeg bestemmer følgenede ubesteme integraler vha. integration ved substitution. (2x+3)^7 dx svaret bliver (2x+3)^8 /16 jeg kan se at jeg har løst opgaven rigtigt. spørgsmålet i bogen er så: Gør rede for, hvorfor ovenstående måde, at bestemme integraler på kaldes lineær substitution -
Bestem x når y=11,5
ForumindlægHej, jeg skal bestemme x, når y er 11,5. a= 1,5 b=3 Så nu sætter jeg mine værdier ind i ligningen: y=b*x^a så der står 11,5=3*x^1,5. Hvordan får jeg potensen, 1,5 ned, eller hvordan løser jeg ligningen. :( Håber på der sidder nogle kloge hoveder?:( -
hjælp.. ionisation
Forumindlægheej (: Jeg sidder lige med en fysik opgave, og ved altså ikke hvordan man regner den ud ;s så håber der er nogen der vil hjælpe. opgaven lyder: Ved en ionisation måles elektronens kinetiske energi til 7,3 eV. b) Bestem elektronens fart. c) Bestem frekvens og bølgelængde af lyset, der ionisere&no... -
Stærk base?
ForumindlægHvis en stærk syre reagere fuldstændigt med vand og afgive sine hydron 100% hvorved koncentrationen af oxoniumioner er et udtryk for pH-værdien er det så også tilfældet for en stærk base? Reagere en stærk base som NaOH også fuldstændigt med vand? OH- koncentrationen er et udtryk for hvor ba... -
Vektor i 2D - Rette linjer
ForumindlægDer er givet to punkter A(1,7) og B(-2,3) a. Bestem en ligning for den linje igennem A, som er vinkelret på linjestykket AB b. Bestem en ligning for linjen gennem A og B Jeg er helt blank her :( -
Absorbtionskoefficienten
ForumindlægHej Jeg sider med en fysik arpport vedr. halveringstykkelsen for gammastråling. Mit spørgsmål er: Hvordan kan man aflæse absorbtionskoefficienten på grafen, min graf er nemlig slet ikke lige på et enkellogaritmisk koordinatsystem?? Tak .. -
Restriktionsanalyse af pladsmider
ForumindlægHej! Jeg har en ogpave: www.gratisupload.dk/download/15683 Den første opgave, har jeg allerede svært ved. Det var et emne, vi gennemgik sidste år, men jeg har ingen bog mere, da den blev stjålet med min computer. Altså: Jeg forstår udmærket princippet i, at DNA-strengene bliver klippet over osv.... -
Komma engelsk
ForumindlægHvis et subject på engelsk består af tre navneord, hvor de to sidste er forbundet med "and", må man selv om, om man sætter komma før "and". Men hvad, hvis det er to navneord forbundet med "and"? -
En der kan gøre mig klogere? :-)
ForumindlægSidder lige og undrer mig over dette, kan nemlig ikke helt forstå det: Hvis vi nu antager at vi har følgende sysytem i ligevægt: 3H2(g)+N2(g) (harpuner) 2NH3(g) Den indsættes i reaktionsbrøkken, hvorved jeg får at: [NH3]2 / ( [N2]·[H2]3) Hvis jeg nu tilsætter noget N2 bliver tælleren mindr... -
Differentialligninger
ForumindlægHej Jeg skal bestemme en differentialligning - se vedhæftet (det er nemmere end jeg skal opskrive det) Spørgsmål 1 - kan det passe af den nye differentialligning bliver N'(t) = 0,015*N(t)? Skal de 80 katte ikke også med i funktionsudtrykket? -
Afstem reaktioner - Redoxreaktioner
ForumindlægHej, Jeg skal afstemme nogle reaktioner og har brug for hjælp til at komme igang. Jeg er i tvivl om både løsningen, men også hvad de forskellige tegn betyder. Fx. hvad det betyder når der er et + opløftet eller 2+ opløftet. Vh Emma -
Fortællertype i Herman Bangs novelle Irene Holm
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at kigge på fortællertypen i Herman Bangs novelle Irene Holm. Jeg har dog svært ved at finde ud af, om der er tale om en personbunden eller alvidende fortæller. Jeg har undersøgt sagen på nettet, hvoraf jeg kan forstå, at der er tale om en alvidende fortæller. Mit...
